اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد کاشان:

تحقق تولید ملی در ارتباط صنعت و دانشگاه است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان، ارتباط بین دانشگاه و صنعت را در تحقق تولید ملی و حمایت از سرمایه ایرانی حائز اهمیت قلمداد کرد.

تحقق تولید ملی در ارتباط صنعت و دانشگاه است

منصور دیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار کرد: نامگذاری امسال به عنوان سال «تولید ملی و حمایت از سرمایه ایرانی» نقش دانشگاه با صنعت و ارتباط این دو را بیش از پیش یادآور می‌شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری سال قبل نیز تأکید بر توجه به اقتصادی داشتند و در واقع آنچه که مقام معظم رهبری در پیام خودش برای نامگذاری سال 91 بر آن تأکید داشتند ادامه جهاد اقتصادی سال قبل است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان در ادامه با اشاره به اینکه طی 30 سال گذشته در همه عرصه‌ها مردم ایران جهادگونه وارد صحنه شده‌اند بیان کرد: امروز نیز مردم ایران در حوزه کار و صنعت نیز باید جهادگونه وارد عرصه شده و با عنایت به جهاد اقتصادی، تولید ملی و حمایت از سرمایه ایرانی را رقم بزنند.

وی افزود: اگر تولید ملی محقق شود اشتغال نیز رخ می‌دهد و با رفع معضل بیکاری آسیب‌های اجتماعی کمتر شده و در عرصه ملی تحول بزرگی انجام می‌گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان یادآور شد: خرید تولیدات داخلی توسط مردم باید به عنوان یک فرهنگ عمومی در جامعه رواج یافته و از طرف دیگر نیز  تولیدکنندگان داخلی با ارتقای کمی و کیفی محصولات خود و برخورداری از استاندارد قابل قبول، اعتماد خریداران داخلی را به تولیدات داخلی جلب کنند.  

دیاری، کار دانشگاه را مرتبط با پیام مقام معظم رهبری دانست و افزود: برای تحقق پیام مقام معظم رهبری که در واقع استمرار جهاد اقتصادی است باید جهادی برای حمایت از تولید داخلی صورت گیرد که مستلزم تقویت ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت است.

به گفته وی برای ارتقای تولیدات داخلی، دانشگاه می‌تواند در زمینه آموزش و پژوهش به صنعت کمک‌های شایانی داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان با اشاره به اینکه، فرهنگ‌سازی برای حمایت از کار و سرمایه ایرانی در طی یک سال زمان کوتاهی است بیان کرد: اما در این زمینه دانشگاه می‌تواند با ارتباط با صنعت، در زمینه ارتقای سطح دانش مدیران و تقویت و تربیت نیروی متخصص برای کیفی کردن تولیدات داخلی  و همچنین فرهنگ‌سازی استفاده از تولیدات داخلی سهم بسزایی در تولیدات با کیفیت و ترویج مصرف بومی در جامعه داشته باشد. 

انتهای پیام/س10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول