اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دومین کنفرانس بین‌المللی کنترل در شیراز خبر داد

پیوند دوباره صنعت و دانشگاه

خبرگزاری فارس: رئیس دومین کنفرانس بین‌المللی کنترل در شیراز گفت: با برگزاری دومین کنفرانس بین‌المللی کنترل، صنعت و دانشگاه دوباره به یکدیگر پیوند می‌خورند.

پیوند دوباره صنعت و دانشگاه
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا خیاطیان بعد‌ازظهر امروز در آستانه برگزاری دومین کنفرانس بین‌المللی کنترل، ابزار دقیق و اتوماسیون، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دومین کنفرانس بین‌المللی کنترل، ابزار دقیق و اتوماسیون ششم تا هشتم دی ماه جاری در شیراز برگزار می‌شود.
رئیس دومین کنفرانس بین‌المللی کنترل در شیراز با اشاره به دستاوردهای برگزاری این کنفرانس گفت: نخستین مزیتی که برگزاری این کنفرانس به همراه دارد پیوند صنعت و دانشگاه است ضمن اینکه کنفرانس بین‌المللی کنترل زمینه‌ای برای ورود مسائل و ایده‌های جدید در حوزه‌های مختلف ایجاد می‌کند که این مهم می‌تواند با ارزش افزوده بسیار همراه باشد.
وی هدف از برگزاری کنفرانس بین‌المللی کنترل را ایجاد یک محفل علمی برجسته برای کشف پیشگامان در علم کنترل و صنعت اتوماسیون و تبادل تجارب ارزنده بین‌المللی اعلام و اضافه کرد: در این کنفرانس انتظار می‌رود بتوانیم از مجموع جلسات علمی رسمی و غیر رسمی، سخنرانی‌ها، مقالات، تحقیقات صنعتی و... شاهد ظهور ایده‌های جدید باشیم.
علیرضا خیاطیان با اشاره به مقالات ارائه شده به دبیرخانه دومین کنفرانس بین‌المللی کنترل در شیراز و استقبال بی‌نظیر کشورهای خارجی از این کنفرانس عنوان کرد: این کنفرانس با استقبال بی‌نظیری در جامعه کنترل و اتوماسیون صنعتی مواجه شده ضمن اینکه 720 مقاله برای داوری از 11 کشور خارجی از جمله آمریکا، انگلستان، اسپانیا، مالزی، هند، برزیل، کانادا، استرالیا، نیوزلند، سوئد و سنگاپور ارائه شده است.
وی اضافه کرد: 720 مقاله ارائه شده با مشارکت یک‌هزار و 559 نویسنده از ایران و 62 نویسنده خارج از کشور تهیه شده که دو سوم مقالات ارائه شده نیز به زبان انگلیسی است.
خیاطیان در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: علم کنترل در جهان با قدمتی چند هزار ساله شناخته شده ضمن اینکه انجمن مهندسین کنترل و ابزار دقیق ایران نیزاز سال 74 به طور رسمی تشکیل شده و در انجام فعالیت‌های بسیاری در زمینه کنترل و اتوماسیون نقش داشته است.
در ادامه دبیر دومین کنفرانس بین‌المللی کنترل در شیراز طی سخنان کوتاهی گفت: برگزاری دومین کنفرانس بین‌المللی کنترل در شیراز فرصت مناسبی برای ارائه دستاوردهای علمی استان فارس در زمینه‌های مختلف است که می‌تواند بستر و زمینه مناسبی برای خدمات بیشتر فراهم کند.
علی‌اکبر صفوی اضافه کرد: از آنجا که در حال حاضر بیش از 90 درصد از صنعت اتوماسیون کشور وارداتی است برگزاری این کنفرانس می‌تواند به نوعی از شرکت‌های توانمند برای استانداردسازی محصولاتشان حمایت کند.
وی افزود: باید صنایع را مجبور کرد از محصولات داخلی استاندارد استفاده کنند و این امر محقق نمی‌شود مگر اینکه با بهره‌گیری از علم کنترل بتوان مشکلات ایمنی، آلودگی زیست محیطی و عدم رقابت پذیری محصولات تولیدی را حل کرد.
صفوی افزود: پیشرفت‌های سریع در محاسبات، ارتباطات و تکنولوژی‌های جدید اندازه‌گیری فرصت‌های بی‌نظیری را برای گرایش کنترل ارائه داده تا سهم خود را در نیازهای صنعتی و نظامی کشورها توسعه دهد.
وی گفت: در نگاه جدید به علم کنترل به طور کامل مشهود است که حتی در صورت داشتن اجزایی در سیستمی که قابلیت اطمینان بالایی ندارند می‌توان سیستم‌هایی با قابلیت اطمینان بالا طراحی و راه‌اندازی کرد.
به گزارش فارس، دومین کنفرانس بین‌المللی کنترل، ابزار دقیق و اتوماسیون ششم تا هشتم دی ماه با حضور میهمانان داخلی و خارجی در شیراز برگزار می شود‌
انتهای پیام/ج20/م2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول