اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر بنیاد ملی نخبگان آذربایجان‌شرقی:

وارداتی بودن علم بزرگ‌ترین مشکل رابطه میان صنعت و دانشگاه است

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر بنیاد ملی نخبگان آذربایجان‌شرقی بزرگ‌ترین مشکل در ارتباط میان صنعت و دانشگاه بزرگترین را نبود ساز و کار صحیح در ورود علم به کشور و وارداتی بودن الگوی علمی ارزیابی دانست.

وارداتی بودن علم بزرگ‌ترین مشکل رابطه میان صنعت و دانشگاه است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی، رسول محمدرضایی همایش "ارتباط صنعت و دانشگاه ، چالشها و راهکارها" با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از اساتید دانشگاه مبنی بر ضرورت درگیر شدن همه ظرفیت دانشگاهی بر پیشرفت علم اظهار کرد: به فرموده ایشان نافع بودن علم، نیازسنجی بخش‌های مختلف علمی بر اساس نقشه منسجم پیشرفت، گسترش فرهنگ نوآوری در دانشگاه‌ها، دخالت دادن دانشگاه‌ها در حل مسائل علمی کشور، توجه به نیازهای کشور در مقالات علمی از مواردی است که باید در این خصوص مدنظر قرار گیرد.

رئیس دانشگاه تبریز به عنوان دیگر سخنران این همایش حرکت به سوی مسئله محوری در دانشگاه‌ها را اقدامی موثر و جهشی خواند و افزود: تغییرات اخیر در آیین‌نامه ارتقای اعضای هیئت علمی اقدامی سازنده در این خصوص است.

علوی همچنین دگرگونی سیاست‌های گذشته را برای عبور از مرحله تولید علم به مرحله فناوری و تکنولوژی و تولید ثروت و ایجاد رفاه گامی موثر ارزیابی کرد و افزود: هم‌افزایی صنعت و دانشگاه برای هماهنگی علم و عمل، دانش و تجربه راهکاری ارزنده خواهد بود.

وی با اعلام اینکه حداقل 30 درصد از بودجه دانشگاه باید از ارتباط با صنعت تأمین شود درآمد حاصل از ارتباط دانشگاه با صنعت را در سال 87 یک میلیارد و 700 میلون تومان، در سال 89، 6 میلیارد و 400 میلیون تومان و در سال 90، 13 میلیارد تومان اعلام و پیش‌بینی کرد این رقم در سال آینده بالغ بر 20 میلیارد ریال شود که تولید ثروت و رفاه یکی از اثرات افزایش درامد مراکز علمی است.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول