اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی:

مراکز تربیت مدرس در همه استان‌ها افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی- کاربردی با بیان اینکه آئین‌نامه ارتقای مدرسان دانشگاه جامع علمی- کاربردی نیز تدوین شده است، تاکید کرد: در همه مراکز استان‌ها مرکز تربیت مدرس افتتاح می‌شود.

مراکز تربیت مدرس در همه استان‌ها افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رجبعلی برزویی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به همکاری 10 موسسه با دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی اظهار داشت: دانشگاه علمی کاربردی 888 مرکز فعال در سراسر کشور دارد.

وی با بیان اینکه آموزش‌های ارائه شده در دانشگاه علمی ـ کاربردی بر اساس نیاز ارائه می‌شود، افزود: این دانشگاه با همه ارگان‌های اجرایی کشور همکاری دارد.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی با اشاره به تدوین آئین‌نامه نظام مهارت در کشور گفت: از این به بعد عنوان نظام آموزشی مهارت در کنار سه نظام آموزشی عمومی، عالی و علوم پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در دفترچه‌های آماده شده برای ورودی‌های مهر ماه سال جاری عناوین رشته‌های پذیرش دانشگاه علمی ـ کاربردی با عناوین جدید تعریف شده وارد شده است.

برزویی با اشاره به تدوین آئین‌نامه آموزشی مهارت برای کارکنان دولت تصریح کرد: از این به بعد یکی از شرایط احراز شغل، گذراندن دوره‌های آموزشی مهارت است.

وی با بیان اینکه نظام احراز صلاحیت حرفه‌ای در دیگر کشورهای دنیا بسیار مهم است، ادامه داد: در این کشورها افراد بعد از پایان تحصیلات باید در مراکز احراز صلاحیت شغلی مورد سنجش قرار گیرند.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی ظرفیت دانشگاه علمی ـ کاربردی را یک میلیون و 600 هزار نفر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 400 هزار نفر از صندلی‌های این دانشگاه خالی است.

وی دوره‌های تکمیلی بین سطوح تحصیلی را دوره‌های تک پودمانی دانست و ادامه داد: با توجه به وجود صندلی‌های خالی در دانشگاه علمی ـ کاربردی امکان برگزاری دوره‌های پودمانی نیز فراهم می‌شود.

برزویی تاکید کرد: با راه‌اندازی دوره‌های پودمانی دیگر نیازی به جدایی بین محیط کار و کارآموز نیست.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدرسان دانشگاه علمی ـ کاربردی افزود: تاکنون مدرسان دانشگاه علمی ـ کاربردی به صورت حق‌التدریسی در دانشگاه مشغول بودند که با برگزاری این دوره‌ها به صورت عضویت در هیئت علمی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی- کاربردی با بیان اینکه آئین‌نامه ارتقای مدرسان دانشگاه جامع علمی- کاربردی نیز تدوین شده است، تاکید کرد: در همه مراکز استان‌ها مرکز تربیت مدرس افتتاح می‌شود.

وی تاکید کرد: آئین‌نامه‌های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی نظام آموزشی مهارت تدوین شده است و آئین‌نامه اجرایی آن برای عملیاتی‌شدن در مهر ماه تنظیم خواهد شد.

برزویی با اشاره به اینکه 40 درصد آموزش‌های مهارتی در سطح کشور بر پایه دانش‌های پایه نظری دیده شده است، اضافه کرد: 60 درصد دیگر آموزش‌ها بر پایه آموزش در جوار کار است.

وی کاربینی به مدت یک هفته و آشنایی با نقاط ضعف و قوت رشته تحصیلی مورد نظر، کارورزی دوره یک و دو به مدت دو تا سه ماه به همراه دوره‌های آموزشی نظری را از جمله برنامه‌های آموزشی در نظر گرفته شده برای دوره‌های کاردانی اعلام کرد.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ مرکز علمی ـ کاربردی با هیئت موسس اجازه فعالیت ندارد، افزود: بعد از این، همه مراکز علمی ـ کاربردی در کنار محیط‌های کار ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه تا کنون 400 عنوان رشته در دانشگاه‌های علمی ـ کاربردی تعریف شده است، اضافه کرد: تعداد این عنوان‌ها تا مهر ماه سال جاری به 600 عنوان افزایش می‌یابد.

برزویی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی کشور اقدام به راه‌اندازی دوره‌های آموزشی نظری کرده بودند، تاکید کرد: با عملیاتی‌شدن نظام آموزشی مهارتی در کشور همه این آموزش‌ها تعطیل شده‌اند.

وی با بیان اینکه از این به بعد هیچ دوره آموزشی در دانشگاه علمی کاربردی به دوره‌های نظری شبیه نیستند، اضافه کرد: حتی عناوین رشته‌ها هم در این دانشگاه شبیه دوره‌های نظری نیستند.

انتهای پیام/ع10/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول