اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در گلستان انجام می‌شود

پذیرش دانشجوی رشته روابط عمومی در دانشگاه علمی – کاربردی

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی واحد استانی گلستان از پذیرش دانشجو در رشته روابط عمومی در مقطع کاردانی برای نخستین بار در مراکز آموزشی استان خبر داد.

پذیرش دانشجوی رشته روابط عمومی در دانشگاه علمی – کاربردی

حسن خان‌احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان با ابراز امیدواری از اینکه قصد داریم در پذیرش جدید از چهار عنوان رشته آموزشی دیگر در مقاطع کارشناسی در استان گلستان بهره‌مند شویم اظهار داشت: دانشگاه علمی کاربردی گلستان این افتخار را دارد به دلیل استقبال دانشجویان در رشته روابط عمومی، رشته‌های تخصصی دیگری شامل روابط عمومی الکترونیک، روابط عمومی رسانه، روابط عمومی رفتاری و تبلیغات تجاری را در پذیرش آتی داشته باشد.

صعود 14 پله‌ای دانشگاه علمی کاربردی گلستان در تشکیل مراکز آموزشی

وی در خصوص تاسیس دانشگاه علمی – کاربردی واحد استانی گلستان بیان داشت: این دانشگاه از 13 اسفند سال 1386 در استان راه‌اندازی شد که در آن زمان دو مرکز آموزش علمی- کاربردی در استان فعالیت می‌کردند اما پس از افتتاح واحد استانی این رقم به حول و قوه الهی به تعداد 16 واحد مرکز آموزش علمی – کاربردی در استان ارتقا پیدا کرد.

وی با ابراز خرسندی از اینکه دانشگاه علمی کاربردی گلستان توانسته در رقابت با سایر دانشگاه‌های موجود از روند رشد مطلوبی برخوردار باشد خاطر نشان کرد: خوشبختانه دانشگاه علمی کاربردی از روند رو به رشد خوبی در عرصه علم و اندیشه و فرهنگ برخوردار است.

رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی واحد استانی گلستان به عوامل موفقیت این دانشگاه با سایر مراکز آموزش عالی پرداخت و افزود: در این دانشگاه سعی شده تا آموزش‌های مهارتی و آکادمیک از یکدیگر تفکیک شوند و آنچه تاکنون در مراکز عالی دیگر محقق شده برای رشد آموزش‌های مهارتی مفید نیست اما با یک رویکرد مناسب می‌توان منزلت و جایگاه این آموزش‌ها را ارتقاء بخشید.

شتاب چرخه اقتصادی با تربیت تکنیسین ماهر برای ورود به بازار کار هدف این دانشگاه

خان‌احمدی یادآور شد: در برنامه‌های خود به دنبال ایجاد بستری که برای آموزش‌های آکادمیک در نظر گرفته شده آموزش‌های مهارتی مفید را نیز ارائه می‌دهیم.

وی با تاکید بر اینکه مهارتی، برای ورود به بازار کار و انتقال آموزش‌های مهارتی مهم است که بتواند در جایی خارج از دانشگاه رشد کند اظهار داشت: تولید دانش مهارتی مستلزم آموزش در دانشگاه است و ما می‌خواهیم آموزش تکنیسین ماهر را برای ورود به بازار کار ایجاد تا چرخه اقتصادی روند مضاعفی را طی کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی واحد استانی گلستان با بیان اینکه مهارت‌ها باید مبتنی بر علم باشد خاطر نشان کرد: با ایجاد بستری مناسب و دانش‌محور می‌توان بر سرعت توسعه‌یافتگی افزود و با علمی کردن شغل‌های قدیمی روند بیکاری را از بین برد.

پذیرش 8 هزار دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی گلستان

خا‌ن‌احمدی در خصوص افتخارات علمی این دانشگاه ابراز داشت: وجود بیش از 8 هزار دانشجو در 75 رشته مختلف از جمله جوشکاری، برق الکترونیک و ابزار دقیق، امور شعب بانک (گرایش خدمات یارانه) مهندسی صنایع شیمیایی، مهندسی تکنولوژی، فناوری اطلاعات، گرایش سیستم‌های تحت شبکه، توزیع آب کشاورزی، پرورش گوسفند و بز، تکنولوژی تولید گندم، پرورش و تولید گیاهان زینتی، امور تعاون، و پرورش گیاهان دارویی امور اداری و روابط عمومی، امور فرهنگی، موسیقی گرایش ساز ایرانی، نقاشی، برق صنعتی، ضابطین قضایی، دستیار قضائی، آتش‌نشانی و خدمات ایمنی با گرایش نجات، شیمی آزمایشگاهی و ... حکایت از این امر دارد که این دانشگاه از سطح علمی بسیار خوبی برخوردار است مضاف بر این ما سعی کرده‌ایم که رشته‌هایی را معرفی کنیم که متناسب با نیازهای استان باشد.

وی از فعالیت‌های این دانشگاه در عرصه‌های فرهنگی و ورزشی گفت: راه‌اندازی اتاق مشاوره و توسعه کارآفرینی در واحد استانی، تشکیل دفتر بسیج دانشجویی در پنج مرکز استان و 188 مورد ازدواج دانشجویی، اعزام 15 نفر از دانشجویان به حج عمره و اعزام 300 نفر از دانشجویان به اردوی راهیان‌نور از جمله اقدامات فرهنگی این واحد آموزشی است.

مدال‌آوری دانشگاه علمی- کاربردی گلستان در دومین مسابقات المپیاد کشوری

رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی واحد استانی گلستان ادامه داد: علاوه بر این نیز دانشجویان این دانشگاه توانسته‌اند در دومین مسابقات المپیاد دانشگاه‌های علمی – کاربردی سطح کشور حضور پیدا کنند و مدال‌آور شوند.

خان‌احمدی کسب مقام اول حفظ قرآن در سطح کشور که در نیمسال اول سال 1390 در گیلان برگزار شد را از افتخارات فرهنگی این دانشگاه عنوان کرد و بیان داشت: برگزاری همایش در امتداد نور فاطمیون و همایش معرفت و بصیرت دینی با حضور آیت‌الله غرویان در گنبدکاووس و... از دیگر فعالیت‌های فرهنگی این دانشگاه است.

وی در خصوص جذب بازار کار دانشجویان علمی کاربردی اذعان کرد: از آن جایی که رشته‌های تحصیلی در این مراکز کاملا کاربردی است لذا هدفمان را بر مبنای آموزش دانشجو برای جذب در بازار کار قرار داده‌ایم.

رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی واحد استانی گلستان اضافه کرد: 70درصد دانشجویان این بخش شاغل بوده و از طریق آموزش در این مراکز، تخصص و کارایی خود را بالا می‌برند و درصد باقیمانده نیز به دنبال شکوفایی استعدادهایشان به این واحدها راه یافته تا بتوانند کسب و کاری مناسب ایجاد کنند.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول