اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مرکز علمی‌کاربردی فرهنگ و هنر گیلان خبر داد

تحصیل 1000 دانشجوی علمی‌کاربردی فرهنگ و هنر گیلان

خبرگزاری فارس: سرپرست مرکز علمی کاربردی واحد فرهنگ وهنر گیلان از تحصیل بالغ بر یک‌هزار نفر دانشجو در این مرکز خبر داد.

تحصیل 1000 دانشجوی علمی‌کاربردی فرهنگ و هنر گیلان

اسماعیل محمد مهدی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت اظهار کرد: مرکز آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر گیلان در سال 81 و با 21 نفر دانشجو در رشته‌های خدمات مسافری و جهانگردی و در مقطع کاردانی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: اکنون این مرکز در دو مقطع کاردانی و کارشناسی و با یک‌هزار و 784 نفر دانشجوی بومی و غیر بومی در حال فعالیت است.

این مسئول، با اشاره به رشته‌های ارائه شده در مرکز  آموزش عالی علمی‌کاربردی فرهنگ و هنر گیلان اذعان کرد: امور فرهنگی، کتابداری، روابط عمومی، طراحی پوشاک، هنرهای چوب، خبرنگاری، نقاشی، مدیریت خانواده و... از جمله رشته‌های ارائه شده در این مرکز است که در صدد افزایش رشته‌های مذکور هستیم.

سرپرست مرکز علمی‌کاربردی واحد فرهنگ و هنر گیلان با بیان اینکه دانشجویان این مرکز در دو گروه پودمان  و ترمیک مشغول به تحصیل هستند، افزود: در کاردانی ترمی 146 نفر زن و 39 مرد مشغول به گذراندن دوره‌های آموزشی خود بوده و در کارشناسی ترمی نیز با 150 نفر زن و 188 نفر مرد در حال تحصیل هستند.

وی، با تشریح تعداد دانشجویان مرکز علمی‌کاربردی فرهنگ و هنر در دوره‌های پودمان خاطرنشان کرد: در مقطع کاردانی پودمانی نیز 553 نفر زن و 506 نفر مرد مشغول به تحصیل بوده و در کارشناسی پودمانی 118 نفر زن و 84 نفر مرد نیز به تحصیل اشتغال دارند.

مهدی‌زاده با اشاره به ارتقای تحصیلی در مرکز آموزش عالی علمی‌کاربردی واحد فرهنگ و هنر گیلان متذکر شد: برای ارتقای مقاطع تحصیلی مرکز آموزش عالی علمی‌کاربردی تمهیداتی اندیشیده شده و در صورت موافقت مراجع ذی‌ربط می‌توان در دو رشته کارشناسی ارشد مدیریت امور فرهنگی و کارشناسی ارشد مدیریت گردشگری اقدام به جذب دانشجو کرد.

وی، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش تمام دست‌اندرکاران عرصه علم و دانش شاهد ارتقای علمی روز افزون نسل‌های آینده کشور به ویژه گیلان باشیم.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول