اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی کشور:

70 درصد آموزش‌های کشور مهارتی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون آموزش دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی کشور گفت: 70 درصد آموزش‌های کشور به سوی آموزش‌های مهارتی پیش می‌رود.

70 درصد آموزش‌های کشور مهارتی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رجبعلی برزویی عصر امروز در مراسم کلنگ‌زنی ساختمان اداری آموزشی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی زنجان اظهار کرد: ابزارهای لازم از سوی دست‌اندرکاران کشور برای توسعه آموزش‌های مهارتی در جامعه فراهم شده و جهت‌گیری‌های دولت به سوی نظام آموزشی همراه با مهارت است که پس از این یکی از شرایط احراز اشتغال هر فرد در جامعه، آموزش‌های مهارتی در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه در اسناد نظام آموزش عالی جایگاه آموزش‌های مهارتی به خوبی دیده شده است، افزود: در همه اسناد نیروی متخصص، متعهد و ماهر مورد توجه بوده و در درازمدت 70 درصد آموزش‌های کشور به سوی آموزش‌های مهارتی پیش می‌رود.

معاون آموزش دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی کشور با بیان اینکه دانشگاه جامع در مسیری قرار گرفته است که همه مشاغل را احصا کرده و آنها را تبدیل به شغل می‌کند، افزود: بسیاری از هنرهای بومی از بین رفته است که با رویکرد این نظام آموزشی این هنرها احیا می‌شود.

وی با اشاره به آغاز دوره جدیدی از فعالیت‌های آموزش‌های مهارتی از مهر ماه سال جاری در کشور خاطرنشان کرد: 40 درصد آموزش‌ها در محیط کار و به صورت عملی در نظام جدید ارائه می‌شود.

برزویی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به دنبال فناوری‌های محیط و کار است، یادآور شد: بیشترین رشد علمی کشورهای جهان در حال حاضر در دست ایران است که متاسفانه در تبدیل علم به فناوری فاصله داریم.

وی از تصویب نظام صلاحیت حرفه‌ای تا دو ماه آینده در کشور خبر داد و گفت: در این نظام هرکس بر اساس صلاحیت حرفه‌ای خود شغل پیدا می‌کند.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول