اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل امور اداری و منابع انسانی سازمان فنی و حرفه‌ای خبر داد

استقرار 67 مرکز آموزشی علمی و کاربردی در کشور

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور اداری و منابع انسانی سازمان فنی و حرفه‌ای از استقرار 67 مرکز آموزشی علمی و کاربردی از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای در کشور در سال جاری خبر داد.

استقرار 67 مرکز آموزشی علمی و کاربردی در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسین عزیزی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در راستای ارائه آموزش‌های مهارتی در سال جاری توفیقات مطلوبی را کسب کرده است.
وی با بیان اینکه استقرار 67 مرکز آموزشی علمی و کاربردی از برنامه‌های سال جاری فنی و حرفه‌ای است، افزود: این مراکز در استان‌های مختلف راه‌اندازی شده‌اند.
مدیر کل امور اداری و منابع انسانی سازمان فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: بهره‌گیری از فناوری اطلاعات از دیگر برنامه‌های سازمان است که در سال جاری برای نام‌نویسی در مراکز مهارت‌آموزی اقدام شده است.
وی از برگزاری آزمون‌های مهارتی در کشور به صورت منسجم خبر داد و افزود: در سال جاری آزمون‌های مهارتی به صورت متمرکز برگزار می‌شود.
عزیزی تصریح کرد: راه‌اندازی پورتال جامع سازمان فنی و حرفه‌ای از دیگر برنامه‌های سازمان در سال جاری است که با فعال شدن این پورتال برنامه‌ریزی‌های مطلوبی برای آموزش‌های مهارتی در کشور انجام می‌شود.
وی نظام آموزش مهارت را از مهم‌ترین مصوبات دولت عنوان کرد و بیان داشت: آئین‌نامه اجرایی این مصوبه ابلاغ شده است.
مدیر کل امور اداری و منابع انسانی سازمان فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: این نظام در 22 ماده به سازمان ارائه شده است.
وی ادامه داد: از طریق راه‌اندازی سازمان ملی مهارت، کشور از دو بخش آموزش‌های نظری و مهارتی برخوردار می‌شود و این دو بخش از آموزش‌ها به نوعی نظام‌مند می‌شوند.
عزیزی خاطرنشان کرد: برای انجام ماموریت‌های سازمان ملی مهارت نیز به صورت استفاده از امکانات علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای کار دنبال می‌شود که در قالب برنامه‌ریزی برای ارتقای مهارتی در سطوح مقاطع تحصیلی و دیگری در بین سطوح تحصیلی است.
وی افزود: با ایجاد سازمان ملی مهارت، مسئولیت آموزش فارغ‌التحصیلان سطوح مختلف تحصیلی پیگیری می‌شود به نحوی که این آموزش‌ها در طول دوران خدمت و اشتغال به کار افراد نیز ادامه دارد.
مدیر کل امور اداری و منابع انسانی سازمان فنی و حرفه‌ای آشنا شدن شاغلان با فناوری‌های جدید را موضوعی دانست که در قالب فعالیت سازمان فنی و حرفه‌ای دنبال می‌شود.
 وی بیان داشت: ارائه آموزش‌های نظری و مهارتی مکمل یکدیگر بوده و در قالب یک نظام دیده می‌شوند که مسئولیت اجرایی این نظام جدید هم به سازمان ملی مهارت واگذار شده است.
عزیزی تصریح کرد: سازمان ملی مهارت هم در حوزه آموزش‌های مقطع‌دار مهارتی و هم در حوزه آموزش‌های بین سطوح تکمیلی مسئولیت دارد.
 وی تاکید کرد: چون در حوزه زیر دیپلم وزارت آموزش و پرورش هم متولی آموزش‌های نظری است و هم آموزش‌های مهارتی ولی در حوزه پس از دیپلم این وظیفه سازمان ملی مهارت است که موضوعات مهارت‌آموزی را دنبال کند.
مدیر کل امور اداری و منابع انسانی سازمان فنی و حرفه‌ای تفاوت آموزش‌های مهارتی با آموزش‌های نظری را مقطع‌دار بودن آموزش های نظری عنوان کرد و افزود: ولی آموزش‌های مهارتی مقطع‌دار و بین سطوح بوده یعنی مهارت‌آموز در سال‌های اشتغال افراد نیز تکرار می‌شود.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول