اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات

نشست علمی و کاربردی تبلیغ ویژه مناطق خاص در قم برگزار شد

خبرگزاری فارس: نشست علمی و کاربردی تبلیغ ویژه مناطق خاص به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم برگزار شد.

نشست علمی و کاربردی تبلیغ ویژه مناطق خاص در قم برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، نشست علمی و کاربردی تبلیغ ویژه مبلغان اعزامی به استان‌های گلستان،‌ خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمانشاه و کردستان در دهه آخر ماه صفر، سه‌شنبه شب در نمازخانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.
مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در این نشست گفت: ایام دهه پایانی صفر مصادف است با اربعین حسینی، رحلت نبی مکرم اسلامی(ص)،‌ شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، لذا در بسیاری از نقاط کشور مجالس عزاداری، وعظ و خطابه برپا می‌شود که این مراسم بیشترین تاثیر را در حوزه معارف اسلامی دارد.
وی اظهار داشت: از جمله مناطقی که مجالس عزاداری و بزرگداشت اهل بیت(ع) در این ایام برگزار می‌شود مناطقی است که شیعه و سنی در کنار هم زندگی می‌کنند.
وی تاکید کرد: لازم است مبلغانی توانمند در مناطق ویژه حضور یابند که با تکیه بر روی نقاط اشتراک، موجبات وحدت و همبستگی را در این مناطق بین پیروان مذاهب مختلف فراهم ‌کنند.
حجت‌الاسلام غلام عباس موسوی با اشاره به برگزاری نشست علمی کاربردی تبلیغ ویژه مناطق خاص برای دومین سال پیاپی ابراز داشت: با توجه به اینکه نشست سال گذشته نشست بسیار موفق و موثری بود تصمیم گرفته شد هر سال به تناسب فضا و برنامه‌ها، نشست‌های تخصصی را دایر کنیم و نسبت به آگاهی‌بخشی بیشتر و توانمند‌سازی مبلغین قدم‌های موثری را برداریم.
وی به حضور مبلغان اعزامی به مناطق خاص در این نشست‌های علمی و کاربردی اشاره کرد و گفت: مبلغان در این همایش‌ها با ویژگی‌های مناطق تبلیغی آشنا شده و شیوه‌های تبلیغ کارآمد را فرا می‌گیرند.
مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خواستار تاکید مبلغان بر روی نقاط اشتراک شد و اظهار داشت: ‌یکی از شئون پیامبر(ص) مبلغ بودن است، همانگونه که پیامبر(ص) مردم را با محبت جذب می‌کرد ما نیز باید به آن حضرت به عنوان الگوی تمام عیار خود در امر تبلیغ تاسی کنیم.
وی خطاب به مبلغینی که به مناطق ویژه اعزام می‌شوند،‌ تصریح کرد:‌ شما در منطقه‌ای حضور پیدا می‌کنید که دو مذهب شیعه و سنی در کنار هم هستند لذا لازم است با تکیه بر روی نقاط اشتراک زمینه وحدت و همبستگی در این مناطق را فراهم آورید.
یادآور می‌شود همایش علمی و کابردی تبلیغ ویژه مبلغان دهه آخر صفر 1433 نیز صبح دیروز به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با سخنرانی رئیس ستاد انتخابات کشور و آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم و عضو شورای عالی حوزه علمیه در سالن مرکز همایش‌های بین‌المللی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.
رئیس ستاد انتخابات کشور در این همایش به موج اسلام‌خواهی و استکبارستیزی در نقاط مختلف دنیا اشاره کرد و گفت: نظام دموکراسی لیبرال غرب نه تنها از سوی ملت‌های جهان سوم و تحت ظلم، بلکه از سوی جامعه مستقر در آمریکا و اروپا با چالش بسیار جدی مواجه است.
آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری نیز در این همایش با بیان اینکه تبلیغ دین یکی از رسالت‌های مهم روحانیون است، خاطر نشان کرد: مبلغان معارف دین سفیران سیدالشهدا‌(ع) برای هدایت مردم هستند، لذا برای به سرانجام رساندن این بار سنگین به داشتن اطلاعات محدود بسنده نکنند.
وی تاکید کرد: افرادی که وظیفه تبلیغ رسالت‌های الهی را به عهده دارند، همواره باید در بعد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی از منظر خداپسندانه سخن بگویند.
انتهای پیام/و۲۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول