اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر فراکسیون علمی و کاربردی مجلس شورای اسلامی:

حذف پیش‌دانشگاهی برای دانشجویان علمی و کاربردی

خبرگزاری فارس: دبیر فراکسیون علمی و کاربردی مجلس شورای اسلامی گفت: به دنبال مذاکرات صورت گرفته با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار شد شرط پیش‌دانشگاهی برای ثبت نام کنندگان دوران کاردانی علمی و کاربردی حذف شود.

حذف پیش‌دانشگاهی برای دانشجویان علمی و کاربردی
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهران حسین‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ثبت‌نام دوران کاردانی پیوسته و ناپیوسته علمی و کاربردی تا 24 شهریورماه تمدید شد.
وی بیان داشت: با وجودی که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای نخستین بار تصمیم گرفت داوطلبان دوران کاردانی پیوسته و ناپیوسته علمی و کاربردی را با شرط پیش‌دانشگاهی پذیرفته شوند اما برای این دوره حذف شد.
دبیر فراکسیون علمی و کاربردی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تمام دارندگان دیپلم نظام جدید و قدیم، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش می‌توانند در این دوره کاردانی شرکت کنند.
وی با بیان اینکه هفدهمین مرحله پذیرش دانشجو رشته مدیریت خانواده از فردا به مدت یک هفته برگزار می‌شود، ادامه داد: در این رشته داوطلبان با پرداخت 30هزار تومان و مدرک دیپلم می‌توانند، شرکت کنند و با دریافت مدرک معتبر وزارت علوم بدون هیچ محدودیتی ادامه تحصیل بدهند.
حسین‌زاده که به مدت دو ماه سرپرستی دانشگاه جامع علمی و کاربردی اصفهان را بر عهده داشت، افزود: اصفهان از تیم توانمند و قوی در حوزه دانشگاه علمی و کاربردی برخوردار است که با وجود این افراد می‌توان کارهای بزرگی صورت داد.
وی با اشاره به اینکه  دانشگاه‌های علمی و کاربردی در تربیت نیروی انسانی و کارآمد نقش اساسی دارد، افزود: از آنجایی که در اصفهان ظرفیت ارزشمند در سطح دانشگاه علمی و کاربردی فعالیت می‌کنند در صورتی که برنامه‌ریزی مدونی صورت گیرد، می‌توان چهره غبار گرفته این دانشگاه را در اصفهان شست‌وشو داد.
دبیر فراکسیون علمی و کاربردی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به دنبال افزایش کمیت دانشگا‌ه‌های علمی و کاربردی نیستم و آنچه پر اهمیت است شناخت نیاز کار جوانان و راه‌اندازی رشته‌های دانشگاهی علمی و کاربردی بر اساس این نیاز سنجی است.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول