اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در استان مرکزی صورت می‌گیرد؛

راه‌اندازی مرکز آموزش علمی و کاربردی هلال احمر در اراک

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از راه‌اندازی مرکز آموزش علمی و کاربردی این جمعیت برای نخستین بار در استان خبر داد.

راه‌اندازی مرکز آموزش علمی و کاربردی هلال احمر  در اراک
مرتضی سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این مرکز آموزشی به منظور ارائه آموزش‌های لازم به علاقه‌مندان در زمینه امداد و کمک‌‌های اولیه و نحوه خدمت‌رسانی به حادثه دیدگان در هنگام بروز حریق راه‌‌اندازی می‌شود.
وی با بیان اینکه این دانشگاه در سال تحصیلی جاری با پذیرش 140 دانشجو در دو رشته امداد سوانح و آتش نشانی و خدمات ایمنی( گرایش نجات) دانشجو می‌پذیرد، تصریح کرد: ثبت نام این دانشگاه به صورت پودمانی از بهمن ماه سال جاری آغاز می‌شود که علاقه‌مندان به تحصیل در این مرکز آموزشی می‌توانند از طریق پایگاه الکترونیکی و سازمان سنجش آموزش کشور به آدرسwww.sanjesh.org و یا از طریق دفترچه ثبت‌نام از دفاتر پستی سراسر کشور ثبت‌نام کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی با بیان اینکه راه‌اندازی این مرکز به عنوان یکی از اولویت‌های جمعیت هلال احمر کشور در دستور کار قرار گرفته است، گفت: این مرکز هم‌اکنون در برخی از استان‌های کشور راه اندازی شده است.
سلیمی افزود: با آغاز به کار مرکز آموزش علمی و کاربردی نیروی انسانی متخصص امداد و نجات تربیت شده و در هنگام بروز حوادث یاریگر جمعیت خواهند بود.هم اکنون ارائه آموزش‌های علمی در فرآیند مدیریت بحران و اجرای عملیات امداد و نجات  از رویکردهای مهم جمعیت هلال احمر است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی با تاکید بر ضرورت ارتقای قابلیت‌ها و توانمندی‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر گفت:جمعیت هلال احمر استان علاوه بر تربیت دانشجویان امدادگر، طرح هر دانش‌آموز یک امدادگر را نیز به مرحله اجرا گذاشته است که طی آن 50 هزار دانش‌آموز آموزش‌های لازم را فرا خواهند گرفت.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول