اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرش صنعت، معدن و تجارت همدان:

تنها 25 درصد فعالان قالیبافی همدان آموزش دیده‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: در حال حاضر 80 هزار نفر در همدان قادر به قالیبافی هستند اما 24 هزار نفر در این زمینه فعالیت دارند و از این تعداد 25 درصد آموزش‌های لازم در این زمینه را دیده‌اند.

تنها 25 درصد فعالان قالیبافی همدان آموزش دیده‌اند

احمد علی‌بابایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه لازمه موفقیت در هر کاری در بحث آموزش است، اظهار داشت: آموزش ناظران، قالیبافان، طراحان و نقشه‌کشان، رنگرزان و رفوگران فرش در دستور کار سال جاری اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار دارد که برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای این مهم انجام شده است.

وی آموزش ارکان تعاونی قالیبافی در سطح استان را از دیگر برنامه‌های پیش رو دانست و ادامه داد: برگزاری جشنواره فرش با هدف معرفی فرش دستباف و تقدیر از عوامل فعال، از دیگر موضوعاتی است که از سوی این اداره برای اجرا پیش‌بینی شده است.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان افزود: اعزام گروه‌های مرتبط با فرش‌بافی و قالیبافی به منظور بهره‌مندی از تجارب واحدهای نمونه قالیبافی در خارج از استان نیز جزو برنامه‌ کاری امسال ما به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: اعزام فعالان رشته فرش‌بافی به صورت گروهی برای بازدید از نمایشگاه و حضور در سمینارهای استانی، برگزاری المپیاد دانش‌آموزی، حمایت و هدایت هنرستان‌های آموزش قالیبافی و یا واحدهای صنفی دانش‌مجری و تجهیز آنها در حد توان از دیگر رویکردهای ما محسوب می‌شود.

علی‌بابایی افزود: به طور قطع برگزاری این برنامه‌ها در افزایش کیفیت و بالا بردن راندمان تولید فرش دستباف همدان نقش بسزایی خواهد داشت که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی از دیگر مزایای برگزاری این گونه برنامه‌ها را تلاش برای ایجاد اشتغال پایدار و کاهش بیکاری در جامعه دانست و بر این مهم تأکید کرد.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان حمایت از مشاغل خانگی را جزو اولویت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت خواند و ابراز داشت: بیمه قالیبافان از دیگر موضوعاتی است که به مانند سال‌های گذشته در دستور کار ما قرار دارد تا تمام کسانی که در بحث قالیبافی فعال هستند بیمه شوند.

وی گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته، در حال حاضر 80 هزار نفر در سطح استان قادر به انجام کار قالیبافی هستند اما 24 هزار نفر در قالب تشکل‌ها و تعاونی‌ها و یا به صورت مشاغل خانگی در این زمینه فعالیت دارند.

علی‌بابایی در پایان سخنانش ابراز داشت: 25 درصد فعالان در زمینه حرفه قالیبافی آموزش دیده‌اند که با این وصف فضا برای استمرار مسائل قالیبافی وجود دارد و باید اعتبارات بیشتری برای آموزش علمی، فنی و تخصصی این قشر از جامعه در نظر گرفته شود تا از این طریق شاهد افزایش حضور در بازار باشیم.

انتهای پیام/و10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول