اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مالکیت‌های معنوی و ثبت علائم تجاری مرکز ملی فرش ایران:

فرش دستبافت ایرانی برای ثبت جهانی مطرح شده است

خبرگزاری فارس: مدیر مالکیت‌های معنوی و ثبت علائم تجاری مرکز ملی فرش ایران گفت: فرش دستبافت نخستین کالای ایرانی است که برای ثبت جهانی مطرح شده است.

فرش دستبافت ایرانی برای ثبت جهانی مطرح شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مهدی میر‌صالحی ظهر امروز در مراسم تقدیر از مشارکت‌کنندگان در دومین جشنواره فروش فرش دستبافت استان زنجان اظهار داشت: با توجه به درخشش فرش دستبافت ایرانی در جهان هنوز کشوری نتوانسته است جایگزینی برای آن پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ کالای ایرانی به ثبت جهانی نرسیده است، خاطرنشان کرد: فرش دستبافت نخستین کالای ایرانی است که برای ثبت جهانی مطرح شده است.

مدیر مالکیت‌های معنوی و ثبت علائم تجاری مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه اگر استان زنجان تصمیم دارد فرش دستبافت خود را به ثبت جهانی برساند، کار بسیار بزرگی انجام داده است، اضافه کرد: همه تولیدکنندگان و صنعتگران باید نسبت به ثبت علائم تجاری برای کالاهای خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه فرش دستبافت ایرانی عصاره هنر، ذوق، نشاط و خلاقیت هنرمندان ایرانی است، ادامه داد: این فرش چشم جهانیان را به خود خیره کرده است.

میرصالحی با بیان اینکه مالکیت فکری و معنوی و ثبت ملی و جهانی کالاها مدت‌ها است که مطرح شده است، افزود: به طور کلی در کشور در این راستا تاکنون به نتایج خوبی نرسیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تجار و تولیدکنندگان هر کالایی برای کالایی که به بازارهای جهانی و داخلی ارائه می‌کند، علامت ثبت شده داشته باشد، اضافه کرد: این امر موجب اطمینان مصرف‌کننده از خرید کالا و معرفی کمپانی تولیدکننده می‌شود.

مدیر مالکیت‌های معنوی و ثبت علائم تجاری مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه مرکز ملی فرش ایران از کسانی که اقدام به ثبت علائم داخلی و ملی کالاهای خود می‌کنند، حمایت می‌کند، ادامه داد: ثبت تجاری و جهانی علائم نیز بر اساس معاهده مادرید انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فرش ایران معروفیت جهانی دارد، تصریح کرد: فرش دستبافت همواره در عرصه تجارت توانسته است حرف نخست را در دنیا بزند.

میر صالحی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم برای ثبت جهانی فرش دستبافت ایران با سازمان جهانی وایکو صورت گرفته است، ادامه داد: ما ارتباط خود را با این سازمان حفظ می‌کنیم تا بتوانیم فرش ایران را به تفکیک مناطق آن ثبت کنیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از استان‌ها به دلیل کیفیت و کمیت در تولید فرش در اولویت ثبت قرار دارند، اظهار داشت: مناطق مختلف قالی‌‌بافی در کشور وجود دارد، که اثرهای زیبایی را می‌آفرینند.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول