اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی:

20 درصد صادرات فرش دست‌باف کشور متعلق به خراسان‌رضوی است

خبرگزاری فارس: معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: 20 درصد صادرات فرش دست‌باف کشور متعلق به خراسان‌رضوی است.

20 درصد صادرات فرش دست‌باف کشور متعلق به خراسان‌رضوی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی، محمدرضا موحد در اختتامیه ششمین المپیاد فرش دست‌باف ایران در مشهد اظهار کرد: صادرات فرش استان به طور میانگین سالانه حدود 70 میلیون دلار است که با وجود توان فنی و تخصصی استان می‌توان این رقم را به بیش از 100 میلیون دلار نیز افزایش داد.

معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: استان خراسان‌رضوی با دارا بودن بیش از 300 کارگاه تولید فرش متمرکز و غیر متمرکز، یکی از قطب‌های تولید فرش دست‌باف کشور است که با 70 میلیون دلار صادرات، 20 درصد سهم صادرات فرش دست‌باف کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه 25 درصد تولید فرش دست‌باف کشور مربوط به خراسان‌رضوی است، افزود: در این استان به طور میانگین 750 هزار مترمربع انواع قالی، قالیچه و فرش‌های تزئینی تولید می‌شود.

موحد با بیان اینکه در حال حاضر حدود 200 هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در این صنعت در استان اشتغال دارند، تصریح کرد: در این استان اتحادیه تولید کنندگان فرش دست‌باف خراسان‌رضوی با 15 شرکت تعاونی روستایی و 15 هزار نفر عضو فعالیت می‌کند و تاکنون بالغ بر 3 میلیارد و 400 میلیون تومان تسهیلات فنی و اعتباری بنگاه‌های زودبازده به 11 هزار نفر از اعضای این اتحادیه اعطا شده است.

وی افزود: هم‌چنین تا پایان سال 90 بالغ بر 10 هزار و 54 نفر برای بهره‌مندی از مزایای بیمه تامین اجتماعی به سازمان تامین اجتماعی معرفی شده‌اند.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی به وجود 14 هنرستان کار و دانش با بیش از 600 دانش‌آموز محصل در رشته فرش و نیز اشتغال به تحصیل 140 دانشجو در این رشته در استان اشاره کرد و اظهار کرد: در پنج دوره برگزاری المپیاد کشوری فرش دست‌باف در سال‌های گذشته، استان خراسان‌رضوی در چهار دوره متوالی مقام اول کشور را در مقطع دانش‌آموزی کسب کرده است.

انتهای پیام/آ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول