اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روزهای 28 و 29 اردیبهشت‌ماه جاری

تالار فرشچیان میزبان کنسرت نغمه‌های جاویدان سرزمین مادری می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست گروه آریا گفت: تالار فرشچیان 28 و 29 اردیبهشت‌ماه جاری میزبان کنسرت نغمه‌های جاویدان سرزمین مادری از گروه آریا است.

تالار فرشچیان میزبان کنسرت نغمه‌های جاویدان سرزمین مادری می‌شود

مسعود عظیمی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: کنسرت نغمه‌های جاویدان سرزمین مادری در واقع ترانه‌های جاویدان یا فولکلوریک است.

وی ادامه داد: فولکلوریک در واقع آهنگ‌هایی است که در بین مردم یک منطقه عمومیت دارد که همان آهنگ‌های محلی یا مقامی و جاودان است و دهان به دهان در مدت سال‌ها منتقل شده است.

خواننده گروه کنسرت نغمه‌های جاویدان سرزمین مادری با بیان این مطلب اضافه کرد: سعی شده همان آهنگ‌های محلی از سراسر ایران در یک پوشش دیگر و با ابزار جدید اجرا شود.

وی که زمان اجرای این کنسرت را روزهای 28 و 29 اردیبهشت‌ماه جاری دانست، بیان داشت: از ساعت 20 و 30 دقیقه تالار فرشچیان میزبان این گروه موسیقی با سه نفر نوازنده اصلی و چهار نوازنده فرعی است.

عظیمی‌فر ادامه داد: در این برنامه محسن طاهرزاده، نوازنده سازهای کوبه‌ای و آربی بابومیان علاوه بر نوازندگی تنظیم قطعات را نیز برعهده دارد.

سرپرست هماهنگی‌های گروه با اشاره به اینکه در زمانی که موسیقی‌های نه چندان زیبایی گوش جوانان را نوازش می‌دهد، تصریح کرد: با تلفیقی از سازهای سنتی ایرانی و سازهای جدید سعی شده تا اصالت و ریشه کهن موسیقی ایرانی را با حفظ ملودی‌ها و در کنار آن مقداری ملودی‌های همراهی تغییر یافته با سازهای جدید زنده نگه داریم.

وی با بیان اینکه از قطعات محلی تمام ایران مانند آذربایجان، شیراز و گیلکی و غیره استفاده می‌شود، اضافه کرد: به دلیل اینکه گوش مردم از سازهای سنتی اشباع شده است سعی شده در کنار آن از سازهای جدید نیز استفاده شود.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول