اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی برگزار می‌شود

برگزاری جشنواره طراحی نقش فرش در خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی استان برای نخستین بار جشنواره طراحی نقش فرش را برگزار می‌کند.

برگزاری جشنواره طراحی نقش فرش در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی، محمدرضا باقری اظهار داشت: در این جشنواره طرح نقش فرش متناسب با فرهنگ و آداب این استان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی افزود: بر اساس رایزنی انجام شده در این جشنواره تخصصی که در سال جاری برگزار می‌شود، نقش برگزیده به عنوان نماد فرش دستباف استان خراسان‌شمالی انتخاب و با نام این استان به ثبت می‌رسد.

باقری مزیت این کار را صادرات فرش دستباف استان خراسان‌شمالی بر اساس فرهنگ و آداب و نام این استان به خارج از کشور و انحصاری‌شدن این نقش و طرح برای این استان دانست.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی از توافق اولیه برای انعقاد تفاهم‌نامه بین خوشه صنعتی فرش استان با سازمان  ملی فرش ایران خبر داد.

به گفته وی، سازمان ملی فرش ایران همچنین از ایجاد بزرگ‌ترین شهرک تخصص فرش دستباف کشور نیز در بجنورد حمایت خواهد کرد.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی اظهار داشت: تاکنون مطالعات امکان سنجی برای خوشه صنعتی فرش دستباف انجام شده و قرارداد پژوهشی توسعه این خوشه صنعتی منعقد شده است.

وی تصریح کرد: حضور ذی‌نفعان خوشه فرش در نمایشگاه بین‌المللی فرش قطر و انجام مطالعه شناختی فرش دستباف و اخذ تأییدیه دفتر توسعه فن‌آوری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از دیگر اقدامات انجام شده این شرکت در خصوص فرش دستباف استان است.

انتهای پیام/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول