اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت و تجارت چهارمحال و بختیاری:

10 هزار قالیباف چهارمحال و بختیاری آموزش به‌بافی فرش می‎بینند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: با برگزاری دوره‌های آموزشی به‎بافی 10 هزار نفر از قالیبافان استان با شیوه‌های نوین بافت فرش در این استان آشنا می‏شوند.

10 هزار قالیباف چهارمحال و بختیاری آموزش به‌بافی فرش می‎بینند

رحمان کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: هنرجویان قالیبافی در این استان به‌منظور آشنایی با اصول صحیح بافت فرش و تولید فرش‎های باکیفیت در دوره‌های آموزشی به‌بافی فرش شرکت می‌‎کنند.

وی از برگزاری 35 دوره تخصصی به‌بافی فرش در سطح تمامی شهرستان‌های این استان خبر داد و گفت: با برگزاری این تعداد دوره 10 هزار نفر از قالیبافان استان با شیوه‌های نوین بافت فرش در این استان آشنا می‏شوند.

کرمی در ادامه با بیان اینکه جهان امروز دنیای رقابت اقتصادی است، گفت: هر کشوری برای حفظ استقلال سیاسی و اقتصادی خود ناگزیر است در طراحی برنامه‌های اقتصادی دقیق و فراگیر عمل کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری بر ضرورت افزایش صادرات غیر نفتی تأکید و افزود: گسترش صادرات غیر نفتی با توجه به کاهش درآمدهای حاصل از صدور نفت و نوسانات شدید آن، افزایش جمعیت کشور، کاهش قدرت خرید درآمدهای نفتی و رهایی از اقتصاد تک محصولی نفت، به عنوان یکی از استراتژی‌های مهم اقتصاد مطرح شده است.

وی با بیان اینکه صادرات فرش دستباف نقش کلیدی و بسیار مهمی را در اقتصاد کشور ایفا می‌کند، گفت: علاوه بر این گسترش صادرات به علت آثار عمده‌ای که در رشد و توسعه اقتصادی یک جامعه دارد، بدون شک از نقش ویژه و چشمگیری در راستای رشد و بقاء آن برخوردار است.

کرمی با بیان اینکه در صادرات غیر نفتی، فرش دستباف در طول سال‌های متمادی یکی از مهم‌ترین اقلام صادراتی کشور بوده است، گفت: این محصول با ابعاد و ارزش‌های برجسته اقتصادی، فرهنگی و ملی آن برای صادرات در سطح بین‌المللی، تولید و عرضه می‌شود.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول