اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدبرکل حفاظت محیط زیست کردستان خبر داد

اجرای 200 برنامه در هفته محیط زیست در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان از اجرای 200 برنامه با شعار محیط‌‌ زیست کردستان بیش از هر زمانی نیازمند حفاظت است، در هفته محیط زیست در این استان خبر داد.

اجرای 200 برنامه در هفته محیط زیست در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج‏، ناصح قادری ظهر امروز در  جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج اظهار کرد: برنامه‌هایی متناسب با محیط زیست با هدف اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم نسبت به مسائل زیست محیطی و جلب توجه دولت‌مردان برای اهتمام در جلوگیری از تخریب محیط زیست و حفاظت بیشتر از آن در هفته محیط زیست اجرا می‌شود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست کردستان گفت: کاهش تعداد روزهای پاک در کشور به‌ویژه در کردستان ناشی از بی‌توجهی‌های عمومی در سطح جهان به مسائل زیست‌محیطی است.

قادری ادامه داد: این بی‌توجهی‌ها حتی موجب شده که  عوامل و بلایایی مانند خشکسالی، قحطی، آتش‌سوزی و کم‌آبی که قبلا جزو بلایای غیرمترقبه بودند امروزه به‌عنوان بلای مترقبه از آنها نام ببرند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر بلایای نوظهوری مانند گرد و غبار، طوفان، هجوم آفت و امراض و پدیده‌های جوی که به آن ناهنجاری‌های اقلیمی نیز گفته ‌می‌شود، به‌عنوان حوادث غیرمترقبه ظاهر شده‌اند.

وی شعار استانی محیط زیست امسال را با عنوان محیط‌‌ زیست کردستان بیش از هر زمانی نیازمند حفاظت است، ذکر و برگزاری نشست تشکل‌های زیست‌محیطی استان و افتتاح بانک اطلاعاتی متخصصین استان را از جمله برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان خاطرنشان کرد: گسترش مشاغل سبز، برگزاری جشنواره خانواده و محیط زیست و تهیه بروشور در خصوص وضعیت کیفی هوا و پسماند و اقدامات انجام شده توسط واحد آموزش از دیگر برنامه‌های هفته محیط زیست استان است.

قادری از دیگر برنامه‌های این هفته را برگزاری کارگاه آموزشی برای همیاران محیط زیست، هماهنگی برای نگارش شعارهای زیست‌محیطی در پارک جنگلی آبیدر، برگزاری دوره آموزشی سیستم‌های پایش آنلاین و فراهم کردن زمینه انعکاس خبری رویدادهای هفته محیط زیست عنوان کرد.

گفتنی است، 16 تا 22 خردادماه به‌عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده است.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول