اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس :

تولید نباید منابع محیط زیست را تخریب کند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: برای رسیدن به پایداری در تولید نباید منابع و محیط زیست را تخریب کرده و آن‌ را وجه‌المصالحه قرار داد.

تولید نباید منابع محیط زیست را تخریب کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مهرزاد خرد اظهار کرد: منابعی که در حال حاضر در اختیار ما قرار دارند در واقع میراثی بوده که از گذشتگان به ما رسیده و امانت آیندگان است.

وی ادامه داد: چنانچه بخواهیم به مفهوم «پایداری» برسیم باید ارتباط منطقی و معقولی میان سه رکن اصلی یعنی اقتصاد، اکولوژی و اجتماع به وجود آوریم.

این مسئول تصریح کرد: در صورت برقراری چنین ارتباطی، کمترین خسارت به محیط پیرامون وارد شده و پایداری نیز به وجود می‌آید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس بر رعایت تمام مؤلفه‌های زیست محیطی در جریان فعالیت‌های کشاورزی تأکید کرد و ادامه داد: در جریان تولید، باید محصولاتی تولید شوند که ضمن برخورداری از کیفیت مطلوب، حداقل خسارت را به محیط زیست رسانده و سبب تشدید آلودگی‌ها نشوند.

وی در ادامه با بیان اینکه تولید محصولات سبز و ارگانیک از جمله روش‌های مؤثر در تولید محصولات کشاورزی با حداقل آسیب و زیان به محیط زیست است، گفت: از آن جایی که در تولید این‌گونه محصولات از هیچ نوع سم یا کودی استفاده نمی‌شود، سلامت عمومی جامعه نیز ارتقا پیدا می‌کند.

خرد تصریح کرد: تولید محصولات سبز و ارگانیک از چند سال گذشته به صورت جدی در دستور کار این سازمان قرار گرفته و توانسته‌ایم برای 73 هزار هکتار از اراضی از مجامع بین‌المللی گواهی ارگانیک دریافت کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در مورد صدور پروانه‌ها و مجوزها نیز گفت: در زمان صدور مجوزها و پروانه‌ها باید نگاه و نگرش ما به آینده دور باشد و تنها به فکر حل‌کردن مشکل فعلی نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: نباید هر تقاضایی را برای هر فعالیتی در هر مکانی پذیرفت، بلکه باید با در نظر گرفتن شرایط و آینده‌نگری برای آن فعالیت مجوز لازم صادر شود.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول