اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه کشاورز چهارمحال و بختیاری:

تخریب محیط زیست بهانه اجرای پروژه‌های ملی نباشد

خبرگزاری فارس: رئیس خانه کشاورز چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای پروژه‌های ملی نباید به این معنا باشد که برای آبادانی کشور، استان مبدأ که خود نیز نیاز به آبادانی دارد، نابود شود.

تخریب محیط زیست بهانه اجرای پروژه‌های ملی نباشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سعید نوربخش عصر امروز در همایش تنوع زیستی با محوریت توسعه پایدار در استان، اظهار داشت: تحقق اهداف اجرایی محیط زیست و حفاظت از آن در هر پروژه باید در اولویت توجه قرار بگیرد

وی با تأکید بر اینکه توجه به علم محیط زیست در تمامی پروژه‌های کشوری و استانی باید در اولویت نخست قرار بگیرد، گفت: با توجه به اینکه طی چند سال گذشته حفظ محیط زیست و تنوع زیستی در جهان از اهمیت بسیاری برخوردار شده است و مسئولان نیز با ویژگی‌های تنوع زیستی بیش از گذشته آشنا شده‌اند، نامگذاری هفته تنوع زیستی در این راستا می‌‌تواند نقش موثری در صیانت از این سرمایه ملی داشته باشد.

نوربخش خاطرنشان کرد: از آنجا که تمام پروژه‌هایی که در استان و کشور اجرا می‌شوند ارتباط  کاملا نزدیکی با محیط زیست دارند، اما متاسفانه لحاظ المنت‌های زیست محیطی در روند اجرایی پروژه‌هایی اجرا شده در کشور در اولویت سوم جای گرفته است.

رئیس خانه کشاورز چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند اجرای پروژه‌های غیر کارشناسانه که در این استان اجرا شده و یا در دست اجراست، گفت: چشمه مروارید که قابلیت تأمین یک هزار و 200 لیتر آب در ثانیه را داشت با اجرای تونل کوهرنگ نابود شد.

وی ادامه داد: با اجرای تونل گلاب و بهشت‌آباد در اردل به طول 60 کیلومتر برای انتقال آب به استان‌های هم جوار نیز خسارت بسیاری به بخش‌ کشاورزی این استان وارد می‌شود، که ضرورت بازنگری در روند اجرایی این پروژه‌ها بسیار حائز اهمیت است.

نوربخش با تأکید بر ضرورت نگاه ملی به اجرای پروژه‌های در دست اجرا، گفت: این مسئله نباید به این معنا باشد که برای آبادسازی منطقه‌ای مکان نخست اجرای طرح  که خود نیز نیاز به آبادانی دارد، نابود شود.

وی رودخانه زاینده رود را پر آب‌ترین رودخانه کشور برشمرد و گفت: با توجه به افزایش جمعیت و توسعه صنعت می‌طلبد  که مردم و مسئولین استانی توجه ویژه‌تری به بحث آب استان داشته باشند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول