اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به هجوم ریزگردها به فارس صورت گرفت

انتقاد رئیس شورای اسلامی فارس از مسئولان محیط زیست

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی استان فارس به دلیل آنچه او بی‌توجهی به سلامت شهروندان خواند از مسئولان سازمان محیط زیست و هواشناسی انتقاد کرد.

انتقاد رئیس شورای اسلامی فارس از مسئولان محیط زیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مظفر مختاری بعد از ظهر امروز در چهل و دومین جلسه شورای اسلامی استان فارس که در شهر اردکان برگزار شد، اظهار داشت: سه روز هوای شیراز و برخی دیگر از مناطق این استان به قدری آلوده و مملو از ریزگرد بود که نفس کشیدن را حتی برای جوانان نیز سخت و دشوار کرده بود، اما افسوس که یک مسئول حاضر نشد از طریق رسانه‌های جمعی نسبت به این واقعه هشدار دهد.

وی با بیان این که همگی ما در مقابل شهروندان و سلامت آنان مسئول هستیم افزود: در این چند روز به دلیل سهل‌انگاری و اهمال سازمان هواشناسی و محیط زیست مردم تنها از طریق تجربه کردن استنشاق ریزگردها در جریان بالا رفتن میزان آلودگی هوا قرار گرفتند.

مختاری در بخش دیگری از سخنانش به یاوه‌گویی‌های شیوخ امارات اشاره و پیشنهاد کرد که شورای شهر تهران نام خیابان محل سفارت کشور امارات متحده عربی را از ظفر به خلیج فارس تغییر دهد.

به گفته وی در صورتی که چنین اتفاقی رخ دهد این کشور مجبور است در تمام مکاتبات رسمی خود از نام همیشگی خلیج فارس استفاده کند.

این مسئول در مورد دستور این جلسه که تدوین آیین‌نامه اجرایی طرح جامعه ایمن بود صحبت کرد و افزود: مفهوم «جامعه‌ ایمن» براساس ابتکار کشور سوئد در سال 1989 به طور رسمی و بین‌المللی معرفی شد و در حال حاضر جزئی از برنامه جهانی پیشگیری از آسیب WH0 است.

وی افزود: جامعه ‌ایمن، جامعه‌ای محلی است، اغلب جامعه‌های شهری که برنامه فعال پیشگیری از آسیب برای تمام سنین، محیط‌ها و موقعیت‌ها در آن انجام می‌گیرد متشکل از مجموعه‌ای از سازمان‌های ملی، خدمات بهداشتی، ‌سازمان‌های داوطلب، شرکت‌ها و افراد علاقمند است که در کنار یکدیگر فعالیت می‌کنند.

مختاری در تشریح این برنامه گفت: برنامه‌های جامعه‌ ایمن، در سراسر جهان آغاز شده‌اند و اجزای یک شبکه در حال رشد هستند که دانش، تجارب و یافته‌های تحقیقاتی خود را در این شبکه با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.

رئیس شورای اسلامی استان فارس اضافه کرد: مجموعه‌های جوامع ایمن که به منظور پیشگیری و کنترل آسیب‌ها با حمایت دولت‌ها، سازمان‌های صنعتی، تجاری، کارگری، غیر دولتی و عمومی فعال شده‌اند؛ مسئولیت مشترک ایجاد ایمنی برای شهروندان کل جهان را به عهده دارند و به منظور هماهنگی اقدامات خصوصی و سازمانی جاری در زمینه پیشگیری و کنترل آسیب‌ها با یکدیگر همکاری می‌کنند.

به گزارش فارس، با تصویب اکثریت آرا، نمایندگان شورای اسلامی استان فارس در پایان این جلسه رای به تشکیل یک کارگروه برای تدوین آیین‌نامه اجرایی طرح جامعه ایمن در استان فارس دادند.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول