اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی:

دستورات دینی درباره حفاظت محیط زیست تبیین شود

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم گفت: باید دستورات دین مبین اسلام و تاکیدات اهل‌بیت نسبت به حفاظت محیط زیست در جامعه تبیین شود.

دستورات دینی درباره حفاظت محیط زیست تبیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در دیدار با مسئولان اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به اینکه محیط زیست در اسلام جایگاه بسیار مهمی دارد و مورد سفارش قرار گرفته است اظهار داشت: اهل‌بیت(ع) نیز نسبت به مسئله محیط زیست تاکید بسیاری داشتند و مردم باید به گونه‌ای از نعمات خداوند بهره‌ ببرند که همگان بتوانند از این نعمت‌ها استفاده کنند.

وی افزود: حضرت علی(ع) می‌فرمایند «از خدا بپرهیزید نسبت به بندگان و شهرهای خداوند متعال که شما مسئول هستید حتی زمین‌ها و حیوانات، باید حقوق آنها را رعایت کنید».

این مرجع تقلید با بیان اینکه انسان باید در استفاده از نعمت‌ها، خیر و مصلحت جامعه را مدنظر قرار دهد ‌تاکید کرد: در قرآن کریم آمده است که اگر شهری پاک باشد، خداوند متعال به آن شهر محصول خوب می‌دهد و نعمت‌های خودش را سرازیر می‌کند و شهر اسلامی شهری نظیف و پاکیزه بوده و از چیزهایی که اسباب تنفر اجتماع می‌شود به دور است.

وی با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام نسبت به مسئله مالکیت خصوصی اشخاص توجه شده است افزود: البته در اصل، همه چیز در مالکیت خداست و تصرفاتی که انجام می‌دهیم باید مرضی خداوند متعال باشد.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی با اشاره به اینکه هر کسی باید تصرف خود در نعمت‌های خداوند را طوری انجام دهد که موجب زحمت دیگران نشود اضافه کرد: برخی نعمت‌های خداوند هم اختصاص به شخص خاصی ندارد، به طور مثال، هوا مال همه است؛ کسی نمی‌تواند هوا را به بهانه اینکه ملک شخصی است آلوده کند، بلکه باید در طبیعت طوری تصرف کند که هوا برای همه قابلیت استفاده و انتفاع داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه باید تأکید دین اسلام و دستورات اهل بیت مبنی بر پاکی و پاکیزگی محیط مورد توجه قرار گیرد تصریح کرد: باید در این مورد نویسندگان کتاب بنویسند و وعاظ این دعوت دین به پاکی را تبلیغ کنند.

این مرجع تقلید گفت: در هر حال باید فرهنگ حفاظت از محیط زیست را در بین مردم ترویج کرد و طبق دعوت و هدایت‌های دین رفتار کرد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول