اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل:

قاچاقچیان چوب خائن به منافع ملی و محیط زیست هستند

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: قاچاقچیان چوب و الوار به هر شکل و عنوان بزرگ‌ترین خیانت‌کنندگان به منافع ملی و محیط زیست هستند.

قاچاقچیان چوب خائن به منافع ملی و محیط زیست هستند

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رسول حسین‌زاده عصر امروز در جلسه مبارزه با قاچاق چوب و ابزارآلات جنگلی در اردبیل اظهار داشت: بیشترین قاچاق چوب در محدوده استان اردبیل در بیشه‌زارهای منطقه حیران اتفاق می‌افتد که این کار بیشتر به دلیل نبود تعامل بین منابع طبیعی استان اردبیل و استان گیلان است که امیدواریم با تشکیل کمیته‌های کاری این معضل و مشکل اساسی به سرعت برطرف شود.

وی تصریح کرد: الوارهای قاچاق اغلب با استفاده از غفلت متولیان و نظارت‌کنندگان اقدام به تخریب جنگل و برداشت غیراصولی از چوب درختان می‌کنند به طوری که اخیراً یک گروه قاچاق 300 اصله الوار جنگلی قاچاق را کشف و ضبط کردیم که از استان گیلان به اردبیل وارد شده بود که با هوشیاری و اقدام به موقع مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی این کشف و توقیف انجام شد.

حسین‌زاده در ادامه به اهمیت جنگل، مرتع و نقش منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: از مردم نیز انتظار داریم در صورت مشاهده تخریب جنگل و مراتع و همچنین قاچاق چوب، زغال و خاک پیت مراتب را با شماره تلفن 09696 با فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری در میان بگذارند.

این مسئول به آمادگی کامل گروه‌ها و اکیپ‌های یگان‌های حفاظت منابع طبیعی در صیانت از مواهب الهی اشاره کرد و ادامه داد: با هدف جلوگیری از تخریب و قاچاق منابع طبیعی برخورد جدی و قاطع در دستور کار قرار گرفته به طوری که ما سعی کردیم به صورت جدی با عوامل و گروه‌های قاچاق مبارزه کرده و برخورد کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود جلوگیری از تخریب 20 هزار هکتار از اراضی طبیعی در اردبیل را در ماه‌های گذشته یادآور شد و خاطر نشان کرد: با تلاش عوامل حفاظت از منابع طبیعی از تخریب این اراضی جلوگیری شده به طوری که ما در استان اردبیل در جلوگیری از تخریب اراضی مقام اول کشور را داریم.

به گزارش فارس، سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل تصریح کرد: در کنار صیانت و حفاظت از منابع جنگلی و مراتع در هفته منابع طبیعی سال گذشته 500 هزار اصله نهال به صورت رایگان توزیع کردیم تا یک توسعه کیفی را در بحث کاشت نهال و جنگل‌کاری در استان شاهد باشیم.

حسین‌زاده در ادامه به اجرای چهار سد زیرزمینی در استان اشاره کرد و بیان داشت: دو مورد از این سدها در منطقه پیله‌رود نمین و دو مورد در حوزه آبخیز سامبول‌چایی منطقه انگوت اجرا شد.

وی گفت:‌ برای بهره‌برداری از این سدها با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و 800 میلیون ریال سرمایه‌گذاری شده که از عمده‌ترین محاسن این سد تخریب نشدن منابع آبی است.

حسین‌زاده به اجرای 907 هزار هکتار عملیات آبخیزداری اشاره کرد و افزود: از این میزان کار مطالعات 320 هزار هکتار به اتمام رسیده و به زودی عملیات اجرایی آبخیزداری در این منطقه انجام می‌شود.

وی همچنین از احداث 50 بند تأخیری خبر داد و تصریح کرد: ‌این بندها با هدف کنترل سیل و فرسایش سنگی ملاتی و تور سنگی آبخیزداری به منظور استحصال آب‌های سطحی و کنترل فرسایش خاک در حوزه‌های آبخیز استان اجرا می‌شود.

حسین‌زاده به اختصاص 11 میلیارد ریال برای پروژه‌های آبخیزداری استان خبر داد و خاطر نشان کرد: از محل اعتبارات ملی این رقم اختصاص به توسعه آبخیزداری یافته که با اجرای پروژه‌های مصوب تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را نیز شاهد هستیم.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول