اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امشب در جنوب خوزستان

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت کلید می‌خورد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت - فتح خرمشهر از امشب در جنوب خوزستان خبر داد.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت کلید می‌خورد

حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید لطف‌الله سپهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: خوشحالیم که در سی‌امین سالگرد فتح خرمشهر که به عنوان بدر هشت سال دفاع مقدس تلقی می‌شود، این جشنواره را برگزار می‌کنیم.

وی افزود: این جشنواره به صورت بین‌المللی از سوم تا هشتم خردادماه با حضور 15 گروه نمایشی برگزار می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: این عرصه سبب تبادل تجربیات است و برای تولید آثار در بحث مقاومت از تیرماه سال گذشته فراخوان منتشر کرده‌ایم.

سپهر اضافه کرد: 187 اثر به دبیرخانه رسیده است و هیئت داوران که از داوران بومی بودند 95 اثر را در مرحله داخلی برگزیدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: 33 اثر برای اجرا انتخاب شدند که در نهایت هیئت داوران 13 اثر را برای حضور در جشنواره انتخاب کردند.

به گفته سپهر، تمام مسائل مربوط به بخش بین‌الملل جشنواره بر عهده مرکز هنرهای نمایشی است و در نهایت دو اثر از تاجیکستان و افغانستان انتخاب شدند.

دبیر جشنواره تئاتر مقاومت - فتح خرمشهر با بیان اینکه همواره نقد جدی بر عدالت تقسیم بودجه مرکز هنرهای نمایشی در استان‌های کشور داشته‌ایم، تصریح کرد: بیش از 80 درصد هزینه این جشنواره را استان متقبل شده است و مابقی آن توسط اداره کل هنرهای نمایشی تأمین می‌شود.

وی استفاده از تئاتر، سینما و ادبیات را موجب ماندگاری ارزش‌های مقاومت دانست و گفت: جشنواره مقاومت شرایط خاص خود را دارد و سیاست‌گذاری اولیه ما این بوده است که متونی را انتخاب کنیم که صرفاً به بحث مقاومت بپردازد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اضافه کرد: در این دوره مشکل مالی نداشتیم و اگر مشکلی وجود داشته مختص به متون بوده است.

سپهر شرط حضور در جشنواره مقاومت را اجرای عمومی خواند و تصریح کرد: به دنبال این هستیم که فضای تئاتر مقاومت را در کشور نهادینه کنیم.

وی خاطر نشان کرد: فضا برای اجرای آثار در تهران مطلوب است و مشکلی در پایتخت وجود ندارد، ما نیز در استان در تمام شهرها تالار داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به برخی انتقادات وارده به مرکز هنرهای نمایشی، گفت: گاهی اوقات برخی گروه‌ها از مرکز هنرهای نمایشی به جشنواره تحمیل می‌شد که امیدواریم طی تعاملی که با مدیریت جدید صورت می‌گیرد هماهنگی لازم در این باره ایجاد شود.

وی خاطر‌ نشان کرد: از سه سال پیش بخش نمایشنامه‌نویسی را به دلیل وجود مشکل متن در عرصه مقاومت، به جشنواره اضافه کردیم و با این اقدام به دنبال ایجاد انگیزه نگارش آثار مناسب در حوزه مقاومت بودیم.

انتهای پیام/ز10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول