اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل ارشاد استان اردبیل:

تئاتر شهر در اردبیل ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: اداره کل امور تئاتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایجاد تئاتر شهر در اردبیل قول مساعد داد.

تئاتر شهر در اردبیل ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، توحید بلورساز پیش از ظهر امروز در در آیین تجلیل از گروه نمایش تئاتر نیر اظهار داشت: در روزهای اخیر شاهد برگزاری تئاتر شادمانه در استان بودیم که در همین جشنواره قول احداث و ایجاد تئاتر شهر در اردبیل را دریافت کردیم.

وی بیان اینکه تئاتر هنر فرهیختگان است، افزود: با حمایت از گروه‌های نمایشی استان اردبیل قصد داریم این هنر متعالی را در این استان به درجه اعلای خود برسانیم.

معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اردبیل از حمایت از گروه‌های نمایشی این استان در سال جاری خبر داد و افزود: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی برای تقویت و ارتقای توان گروه‌های نمایشی در اولویت برنامه‌های این اداره کل قرار دارد.

بلورساز با اشاره به اینکه شاهد پیشرفت گروه نمایشی تئاتر نیر هستیم، ابراز داشت: این گروه در سومین دوره تئاتر شادمانه استانی که به مدت دو روز در خلخال برگزار شد توانست در نقش بازیگری و کارگردانی مقام سوم را کسب کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حمایت از تئاتر باید همه جایی و همه زمانی باشد، اظهار داشت: قرار است با تقویت هنرمندان تئاتر و حمایت از آنان زمینه پرورش این هنر را بیش از پیش در استان اردبیل فراهم کنیم.

معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اردبیل خاطرنشان کرد: انجام کمک‌های مالی و تهیه مکان‌های مناسب برای اجرای تئاتر فرصت بالندگی این هنر به ویژه در جوانان را فراهم می‌کند.

بلورساز تصریح کرد: هم اکنون گروه‌های متعدد تئاتر در اردبیل فعال هستند که ضروری است اعتبارات حمایتی به آنان در موقعیت مناسب تخصیص یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این مراسم از اعضای  گروه تئاتر شهرستان نیر تجلیل شد.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول