اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک منتقد سینما و تلویزیون:

تئاتر ریسک‌پذیر نیست/ برگشت هزینه‌ها دغدغه مهم موسسه‌های هنری

خبرگزاری فارس: یک منتقد سینما و تلویزیون گفت: به دلیل اینکه تئاتر تحت‌الشعاع فضای خصوصی است، برای به دست آوردن اقبال و موفقیت کم‌تر ریسک می‌پذیرد، زیرا شرکت‌ها به دنبال برگشت مالی خود هستند.

تئاتر ریسک‌پذیر نیست/ برگشت هزینه‌ها دغدغه مهم موسسه‌های هنری

علیرضا رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: جایگاه موثر منتقدان در فضای تئاتر و تلویزیون کشور مشخص نیست.

وی افزود: عملکرد منتقدان به طور معمول بر جایگاه آثار تأثیر مثبت ندارد و شاید دلیل این امر این باشد که منتقدان به شکل حرفه‌ای و مستمر به رسالت خود نمی‌پردازند و پس از گذشت زمان آن را رها می‌کنند و سپس نسل جدید وارد این عرصه می‌شود که هیچ‌ گونه تجربه‌ای در این زمینه ندارد.

این منتقد و فیلم‌ساز در ادامه بیان داشت: ایجاد شرایط حرفه‌ای برای ماندن در فضای نقد و هم‌چنین حرکت به سمت حرفه‌ای شدن شرایط و تأثیرگذاری می‌طلبد، این تلاش برای حرفه‌ای شدن می‌تواند این حوزه را به ایده‌آل برساند و به گروه‌ها و مدیریت حاکم به نقد و آرای آنها اهمیت دوچندان دهند.

رحیمی بیان داشت: هر وقت یک نقد بتواند، مخاطبان را افزایش یا کاهش دهد، نقد موثر واقع شده و به جنبه‌ها در راستای ایدئولوژی رسانه مربوطه توجه محسوسی داشته است.

وی با بیان اینکه مشکلات تئاتر در ایران به یک نسبت و در همه جا وجود دارد، گفت: به دلیل اینکه تئاتر تحت‌الشعاع فضای خصوصی است، برای به دست آوردن اقبال و موفقیت کم‌تر ریسک می‌پذیرد، زیرا شرکت‌ها به دنبال برگشت مالی خود هستند.

این منتقد و فیلم‌ساز تاکید کرد: البته شرکت‌های خصوصی مقوله‌های فرهنگی و ارتباطات فرهنگی می‌اندیشند و شرایط خوب و ایده‌آلی را برای هنرمندان در نظر می‌گیرند اما کم‌تر ریسک می‌کنند و بیش از هر چیز به برگشت هزینه‌ها توجه دارند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول