اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نویسنده و کارگردان تئاتر:

تئاتری‌ها برای جذب مخاطب تلاش و نوآوری نمی‌کنند

خبرگزاری فارس: نویسنده و کارگردان تئاتر گفت: بسیاری از این تئاتریست‌ها به بودجه ناچیز دولتی دل خوش کرده‌اند و تلاش و نوآوری در جهت جذب مخاطب ندارند.

تئاتری‌ها برای جذب مخاطب تلاش و نوآوری نمی‌کنند

فرزاد فالکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، اظهار داشت: تئاتر استان باید مخاطب داشته باشد تا به حیات خود ادامه بدهد، اما اغلب آثار نمایشی در جذب تماشاگران بی‌نتیجه مانده‌اند.

وی افزود: بسیاری از این تئاتریست‌ها به بودجه ناچیز دولتی دل خوش کرده‌اند و تلاش و نوآوری در جهت جذب مخاطب ندارند.

نویسنده و کارگردان تئاتر در ادامه تاکید کرد: تئاتر سیار در کنار تئاتر سالنی رویکرد مناسبی برای تعامل با مخاطبان و ایجاد ارتباط با آنها است که می‌تواند کمبود مکان اجرای نمایش و اشتغال مستمر را برای همه فعالان این عرصه از جمله دانش‌آموختگان تئاتر حل کند.

وی گفت: برای تکامل تئاتر سیار، توجه مستمر مسئولان و برنامه ریزی مناسب لازم است که با دور هم جمع کردن هنرمندان توانمند و حاذق، آثاری شایسته و تأثیرگذار تهیه و تولید شود که متناسب با ارز‌های مورد نظر مردم و جامعه باشد و این مسئله می‌تواند مشکلات زیربنایی تئاتر را حل کند.

فالکی اظهار داشت: مسئولان نشان داده‌اند که در طراحی این تئاتر سیار از شعار دوری کرده‌اند و برنامه‌ریزی‌های خوبی را در این زمینه انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه کارگردانان تئاتر با توجه به زمان اندکی که برای تحویل نمایش دارند مجبورند نمایشنامه خود را شتاب‌زده تحویل دهند، تصریح کرد: زمان تحویل نمایش تئاتر و سفارشی بودن کارهای نمایشی از جمله عوامل کمبود مخاطب در تئاتر اصفهان است.

کارگردان تئاتر در پایان اضافه کرد: تئاتر اصفهان استاد بارز برای تعلیم تئاتریست‌های اصفهان کم دارد و  کارگردانان اصفهانی برای تأمین درآمد خود مجبورند که سفارشی کار کنند و نمی‌توانند معضلات جامعه را با دید خود مطرح کنند، هم‌چنین تلاشی برای به روز کردن اطلاعات خود ندارند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول