اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تالار هنر اصفهان؛

فیلم‌تئاتر "مکبث" به نمایش در می‌آید

خبرگزاری فارس: مدیر تالار هنر اصفهان از پخش فیلم‌تئاتر "مکبث" در سلسله برنامه‌هایی تحت عنوان "فیلم‌تئاترهای نسل نو ایران" در این تالار خبر داد.

فیلم‌تئاتر "مکبث" به نمایش در می‌آید

میثم بکتاشیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: نمایشنامه «مکبث» توسط ویلیام شکسپیر نوشته شده و با دراماتورژی و کارگردانی رضا ثروتی به صحنه رفته است.

وی افزود: "مکبث" از آثار جاودانه تاریخ ادبیات نمایشی جهان است و قرن‌هاست که به شیوه‌های مختلف در سرتاسر دنیا به روی صحنه می‌رود، اما هر خوانشی از این نمایشنامه با دیگری متفاوت است.

مدیر تالار هنر اصفهان تصریح کرد: چیزی که هم‌چنان اجرای نمایشنامه مکبث را بر صحنه‌های جهانی جاودانه کرده و شوق دیدن را در تماشاگر برمی‌انگیزاند، همین خوانش‌های متفاوت از آن است.

وی با بیان اینکه هر خوانشی از این نمایشنامه موفق نیست، اضافه کرد: اجرای رضا ثروتی از این متن نمایشی در نظر بسیاری از منتقدان و تماشاگران ارزشمند و قابل تأمل بود.

بکتاشیان درباره بازیگران این تئاتر نیز بیان داشت: بابک حمیدیان، مرتضی اسماعیل‌کاشی، بهروز کاظمی، اصغر پیران و مهدی محمدی در این اثر ایفای نقش کرده‌اند.

وی ادامه داد: شیما میرحمیدی طراح صحنه و لباس، بامداد افشار به عنوان سازنده موسیقی و افکت، رضا بهجت طراح نور، مرتضی اتابکی طراح پوستر و بروشور و نورالدین حیدری‌ماهر به عنوان مدیر تولید و برنامه‌ریز از دیگر عوامل نمایش مکبث هستند.

مدیر تالار هنر اصفهان تاکید کرد: پس از پخش فیلم تئاتر "مکبث" اسدالله اسدی به عنوان منتقد، این اثر نمایشی را تحلیل و بررسی می‌کند.

به گزارش فارس در سلسله برنامه‌های نسل نو تئاتر ایران، فیلم تعدادی از تئاترهای شاخصی که در طی دهه گذشته به صحنه رفته است، پخش می‌شود و سپس منتقدان به بررسی و نقد تئاتر مورد نظر می‌پردازند.

علاقه‌مندان جهت تماشای فیلم تئاتر"مکبث" می‌توانند شنبه 6 خرداد ساعت 17 به تالار هنر واقع در میدان لاله، جنب فروشگاه رفاه مراجعه نمایند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 5660881 تماس بگیرند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول