اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار لرستان:

تئاتر نقش تعیین‌ کننده‌ای در پاسداری از آیین‌ها دارد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان گفت: امروزه تئاتر نقش تعیین‌ کننده‌ای در حفظ، پاسداری و اشاعه آیین‌ها و سنت‌های ملی و اسلامی دارد.

تئاتر نقش تعیین‌ کننده‌ای در پاسداری از آیین‌ها دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، حسین شریعت‌نژاد عصر امروز در همایش اردیبهشت تئاتر استان لرستان در مجتمع فرهنگی هنری فجر ارشاد پلدختر گفت: ایران اسلامی به عنوان کشوری کهن در تاریخ و تمدن جهان است و این مهم می‌طلبد که هنرمندان تئاتر لرستان سوژه‌های ناب ملی را با سوژه‌های محلی پیوند بزنند و این افتخارات را در قالب هنر بیان کنند.

وی هنر تئاتر را چیزی بیش از یک هنر و بلکه فراتر از هنر دانست و گفت: هنر جلوه‌ای از عنایت‌های خداوندی و بهترین و با اهمیت‌ترین پل ارتباطی بین نسلی در جامعه بوده است و از آثار و ثمرات و تلاش‌های هنرمند نسل‌های بعدی استفاده می‌کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان گفت: هنری ارزشمند است که به انسان چهره‌ای متعالی ببخشد و پیوند عمیق دین و ملت را استحکام بخشد و بتوان از این ابزار برای بسط و گسترش ارزش‌های والای انسانی در جامعه نهایت بهره را برد.

شریعت‌نژاد پرداختن به هنر را ابزاری برای نهادینه کردن ارزش‌ها دانست و گفت: بسیاری از ارزش‌های متعالی را می‌توان به شکلی ظریف و به زبان هنر بیان کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان بر لزوم توجه مسئولان به مقوله هنر و هنرمند تاکید کرد و افزود: تئاتر به خاطر پیوند با توده‌های عظیم مردم و ریشه داشتن در باورها و عقاید آنها تأثیرگذارتر از انواع هنرهای دیگر است.

در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در این همایش گفت: هنرمندان عرصه تئاتر در لرستان توانایی بالایی دارند و تئاتر همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند منبر است، بلکه فراتر از منبر و این جمله مقام معظم رهبری دال بر اهمیت و جایگاه هنر تئاتر است.

حجت‌الاسلام علی اسماعیلیان با اشاره به نقش پررنگ هنر تئاتر در سطح جامعه افزود: هنرمندان تئاتر با هدف تعالی معنوی و انسانی به این حوزه ورود پیدا کنند و با مضامین دینی و ارزشی آمیخته شود، نقش آن از منبر بیشتر و هدایتگر جامعه می‌شود.

وی گفت: هنرمندان عرصه تئاتر استان از ظرفیت و توانایی بالایی برخوردارند و توانایی همکاری با غرب کشور را دارند، اگر مدیران استانی هنرمندان را یاری کنند، می‌توانند در کشور مطرح و بدرخشند.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول