اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی‌گرگانی:

پیروزی انقلاب اسلامی تنها با عنایات خداوند همراه بود

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: انقلاب اسلامی با عنایات و الهام خداوند به پیروزی رسید و رعب و وحشت را در دل دشمنان اسلام انداخت.

پیروزی انقلاب اسلامی تنها با عنایات خداوند همراه بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سید محمد علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با سپاهیان مرکز آموزشی کوثر سپاه اظهار کرد: بر اساس آیات قرآن و روایات اهل‌بیت(ع)، خداوند ما را بیهوده نیافریده و انسان عاقل هیچ‌ کاری را بیهوده نمی‌کند، بنابراین باید هر حرکتی را انجام می‌دهیم نیت و قصد خیر داشته باشیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه امام خمینی(ره) توصیه‌ها و سفارشات فراوانی در زمینه مراعات حقوق اسیر داشتند گفت: ایشان می‌فرمودند هر کسی را اسیر کردید بلافاصله وی را نکشید و این امر بیانگر عاطفه وعدالت اسلامی است.

وی خاطر نشان کرد: خداوند عقل را به انسان‌ها داده برای هدایت و راهنمایی و پیامبران را فرستاده تا آنها پیش از رسیدن آسیب به انسان‌ها هشدار دهند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با بیان اینکه دشمن در کمین‌گاه‌هاست گفت: برخی اوقات دشمن می‌خواهد شما را برباید خود را به شکل دوست درمی‌آورد.

وی ادامه داد: انبیا و علما فرستاده شدند تا بگویند فریب هر سبز، سرخ و پول را نخورید، بنابراین انسان‌های فهمیده و دین‌دار هدفمند و بر اساس رهنمودهای ائمه به کار می‌پردازند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: پیامبران از سوی خدا حجت بوده و قدرت علمی و معجزه دارند و خدا هم به آنها کمک می‌کند.

وی ادامه داد: اگر پیامبران، امامان و شخصیت‌های بزرگ چیزی از خدا بخواهند بلافاصله خدا به آنها می‌دهد.

آیت‌الله علوی‌گرگانی یادآور شد: انقلاب اسلامی با عنایات و الهام خداوند به پیروزی رسید و وحشت و رعب را در دل دشمنان انداخت.

وی با تاکید بر تقویت اعتقادات گفت: اگر با اعتقادی راسخ و به طور جدی از خدا حاجات خود را بخواهیم خدا حاجت ما را برآورده می‌کند.

این مرجع تقلید خاطر نشان کرد: خداوند بارها در آیات فراوانی فرموده اگر با من باشید، من هم شما را کمک کرده و پایگاهتان را محکم می‌کنم، بنابراین باید قدر این نعمت‌ها را بدانید.

وی با بیان اینکه رهبران و پیامبران گفتار و عمل یکسان داشتند گفت: از حالات و رفتار انبیا، علما و ائمه معصومین(ع) این واقعیت که همه دارای صداقت در عین صراحت و عاطفه و ایثار کامل بودند دیده می‌شود.

آیت‌الله علوی‌گرگانی یادآور شد: همه افراد در روز قیامت باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند، بنابراین خود را از اکنون مهیا کنید.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول