اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین:

فعالیت‌‌های سیاسی امام سیاستمداران جهان را بهت‌زده می‌کرد

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: فعالیت‌‌های سیاسی امام خمینی (ره) همه سیاستمداران جهان را بهت‌زده می‌کرد و آنان نمی‌توانستند نقشه‌ها و حرکت‌های سیاسی این امام بزرگوار را پیش‌بینی کنند.

فعالیت‌‌های سیاسی امام سیاستمداران جهان را بهت‌زده می‌کرد

حجت‌الاسلام عباس نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: دشمنان اسلام از درک حرکت و فعالیت‌های سیاسی امام‌ خمینی (ره) عاجز بودند و هرگز نتوانستند حرکت‌های سیاسی این امام بزرگوار را حدس بزنند.

وی ابراز کرد: سیاستمداران فعالیت‌های سیاسی را در چارچوب الفبای حاکم بر سیاست جهانی انجام می‌دهند ولی امام راحل فعالیت‌های سیاسی را از فرامین دینی و معنوی الهی الهام می‌گرفت و براساس آن انجام می‌داد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه امام خمینی (ره) سیاستمداری باهوش در عرصه سیاست بود، بیان کرد: این امام بزرگوار به عنوان یک روحانی و مرجع دینی در عرصه سیاست نسبت به همه سیاستمداران جهان بسیار متفاوت بود.

نظری با اشاره به اینکه سیاستمداران کشورهای غربی برای انجام فعالیت‌های سیاسی به دروغ، نیرنگ و تزویر متوسل می‌شوند، یادآور شد: فعالیت‌های سیاسی امام‌ خمینی (ره) از اندیشه‌های علوی، قرآن کریم و نهج‌البلاغه سرچشمه گرفته بود و هرگز دروغ و تزویر در سیاست ایشان نبوده است.

امام راحل حافظ دین اسلام بود

وی با اشاره به حدیثی از امام زمان (عج) درباره ویژگی‌های فقها، مجتهدان و مراجع‌ تقلید گفت: فردی که در راه خدا مجاهد باشد، فردی که قدرت گناه کردن دارد ولی حتی در زندگی خطا و اشتباه نمی‌کند و فردی که حافظ دین اسلام به صورت قلبی و عملی باشد می‌توان از آنان به عنوان مرجع تقلید پیروی کرد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: امام‌ خمینی (ره) دارای این ویژگی‌های شاخص بود و مردم با پیروی از ایشان توانستند انقلاب اسلامی را در ایران برپا کنند.

نظری با بیان اینکه امام‌ خمینی (ره) در دوران تبعیت در راه خدا جهاد می‌کردند، بیان کرد: امام راحل در دفاع از دین اسلام بسیار قاطع بودند و بیان‌ می‌کردند در هر کشوری تبعید باشم، صدای مظلومیت مسلمانان را به گوش جهانیان می‌رسانم.

این مقام مسئول اظهار کرد: امام‌ خمینی (ره) مخالف هوای نفس بودند و همیشه از دستورات دینی و فرامین الهی در زندگی اطاعت می‌کردند.

وی با اشاره به احادیث قدسی مبنی بر اینکه "هر انسانی که از خدا پیروی و اطاعت کند خداوند در حقش لطفی می‌کند که کارهای بزرگ و خدایی کند"، بیان کرد: امام‌ خمینی (ره) مصداق بارز این حدیث هستند و ایشان با شناخت و مطیع بودن در نزد خداوند توانست به مقام مرجعیت رهبری در بین مردم برسد.

امام پایه‌های حکومت اسلامی در ایران را مستحکم کرد

نظری اظهار کرد: امام‌ خمینی (ره) از همه ظرفیت‌های سیاسی و مذهبی استفاده می‌کرد تا بتواند پایه‌های حکومت اسلامی را در ایران مستحکم کند تا دشمنان اسلام نتوانند ضربه‌ای به این کشور وارد کنند.

وی؛ شجاع، مدیر و مدبر بودن را از ویژگی‌های امام‌خمینی (ره) عنوان و بیان کرد: این امام بزرگوار از دشمنان نمی‌ترسید و با شجاعت در هر زمانی فتوا می‌داد.

این مقام مسئول با بیان اینکه هر عملی که مخلصانه برای خداوند انجام شود نتایج آن عمل در دنیا و آخرت باقی است، بیان کرد: امام‌ خمینی (ره) فعالیت‌های سیاسی، مذهبی و عبادی را با نیت خالص فقط برای خداوند انجام می‌داد و به همین دلیل نتایج کارهای او در دنیا باقی ماند و امروز مردم کشورهای مختلف عربی و  اروپایی  از اندیشه‌ها و آرمان‌هایش برای مبارزه با حاکمان ظلم و ستم الگوبرداری می‌کنند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: مردم ایران همیشه قدردان کارهای بزرگ امام راحل از جمله برپایی انقلاب اسلامی در ایران هستند و هرگز اجازه نخواهند داد که دشمنان اسلام به این کشور آسیبی برسانند.

وی ابراز کرد: امام‌ خمینی (ره) در برپایی دین اسلام در جامعه بسیار تلاش کرد تا بتواند آن را در جامعه اجرایی کند و خداوند نیز به او در تحقق این هدف کمک کرد.

نظری با بیان اینکه تقوای مراجع به سه صورت عام، خاص و خاص‌الخاص تقسیم می‌شود، یادآور شد: تقوای امام‌ خمینی (ره) در مرحله خاص‌الخاص بود و خداوند افرادی که در این مرحله از تقوا باشند به آن‌ها قدرت ‌می‌دهد تا حق را از باطل تشخیص دهند و از راه‌های تاریک به روشنایی هدایت شوند.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول