اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب:

اندیشه سیاسی امام (ره) محصول 14 قرن مکتب تشیع است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) محصول 14 قرن حیات مکتب تشیع و به ویژه اندیشه‌های ناب امام علی(ع) است.

اندیشه سیاسی امام (ره) محصول 14 قرن مکتب تشیع است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالحسن نواب با اشاره به ابعاد مختلف شخصیتی معمار کبیر انقلاب اظهار داشت: از مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی این عالم ربانی، اصالت خانوادگی ایشان بود که در یک خانواده عالم و کاملا مذهبی به دنیا آمده و تربیت شد.

وی افزود: ایشان از همان دوران جوانی به مسئله خودسازی و تهذیب نفس پرداخته و اخلاص را در تمام امور وجودی خود نهادینه کرده بود.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب همچنین ادامه داد: امام خمینی(ره) علاوه بر تهذیب نفس و توجه به خودسازی، هرگز از مسایل جامعه خود غافل نشده و به تمام امور کشور توجه داشت به طوری که در ایام جوانی در مجلس دوران مدرس حضور یافته و از نزدیک مسایل را رصد می‌کرد.

وی با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) مجتهدی جامع الشرایط بود گفت: اندیشه‌های سیاسی امام خمینی (ره) را می‌توان محصول 14 قرن تجربه جهان شیعه و اسلام ناب دانست و اندیشه‌های ایشان همان اندیشه‌های اهل‌بیت(ره) و به ویژه حضرت علی(ع) است.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه محبوبیت امام خمینی (ره) حاصل اخلاص و اندیشه والای ایشان بود تصریح کرد: امروز مسئولان باید راه و منش معمار کبیر انقلاب را ادامه داده و ایشان را در همه ابعاد الگوی خود قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رابطه امام و رهبری ابراز داشت: مقام معظم رهبری سرباز تفکر امام خمینی(ره) بوده و در هر عرصه‌ای همگام و همراه ایشان بودند.

نواب با بیان اینکه مقام معظم رهبری در طول دوران رهبری، همواره مبلغ و مروج اندیشه امام خمینی (ره) بوده‌اند گفت: در طول انقلاب هرگز فاصله‌ای بین ایشان و رهبر کبیر انقلاب مشاهده نشده است.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در عین استقلال فکری و اندیشه‌ای همواره پیرو خط و سیره امام خمینی(ره) بوده‌اند.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول