اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قم:

مردم از روحانیت فاصله نگیرند/ امام بر وحدت مردم و روحانیون تاکید داشتند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت قم گفت: صلاح مملکت ما در این است که مردم همیشه با روحانیت باشند و امام روی این مسئله تأکید زیادی داشتند.

مردم از روحانیت فاصله نگیرند/ امام بر وحدت مردم و روحانیون تاکید داشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله رضا استادی شنبه‌شب در مراسم بیست و سومین سالگرد رحلت امام‌خمینی(ره) در مسجد صفاری این شهرستان اظهار داشت: امام 15 سال مبارزه کرد و 10 سال کشور را اداره کرد و در این مدت رهنمودهای زیادی داشتند که هر یک از رهنمودهای ایشان دارای معانی و تفسیرهای زیادی است.

وی افزود: تمام مجموعه قواعدی که توسط امام‌خمینی(ره) تبیین شده است بر اساس دو اصل اسلام و مردم است و در واقع هدف اول و اصلی بنیانگذار جمهوری اسلامی احیای اسلام است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: واقعیت این است که امام، اسلام را در این قرن زنده و احیا کرد تا به احکام اسلام عمل شود.

وی بیان داشت: برخی از احکام مربوط به مردم و برخی دیگر مربوط به مسئولان است و هر کس باید خودش را ارزیابی کند که چه میزان به احکام اسلام پایبند است.

استادی، پایبندی قوی به احکام اسلام را یکی از خواسته‌های امام دانست و عنوان کرد: پایبندی به احکام اسلامی در جمهوری اسلامی موجب بیداری اسلامی و الگو شدن این نظام مقدس برای جهانیان شده است.

به گفته وی اگر ما در جمهوری اسلامی به احکام اسلام پایبند نباشیم چگونه می‌خواهیم برای دیگر کشورهای جهان الگو باشیم.

امام جمعه موقت قم توجه امام راحل به اهل‌بیت(ع)، تشیع، روحانیت و قانون را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: کلام و گفتار امام مطرح ساختن مکتب اهل‌بیت(ع) در جهان بود.

استادی از اتحاد مسلمانان در بیرون و داخل کشور به‌عنوان یکی از تأکیدات امام نام برد و گفت: امروز پیروزی ممالک اسلامی و بیداری اسلامی به‌واسطه اتحاد است که می‌تواند اسلام را در جهان در رأس قرار دهد.

وی اضافه کرد: پشتیبانی از روحانیت نیز از دیگر سفارش‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی بود و با توجه به اینکه دشمن به‌دنبال جدایی مردم از روحانیت است بنابراین صلاح مملکت ما در این است که مردم همیشه با روحانیت باشند و امام روی این مسئله تأکید زیادی داشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تأکیدات امام راحل بر پشتیبانی از ولایت‌فقیه یادآور شد: پشتیبانی از ولایت‌فقیه نه تنها شعار نیست بلکه واقعیتی است که طی مدت سه دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ثابت شده است.

وی با اشاره به منشور امام در مورد روحانیت عنوان کرد: روحانیت باید خود را حفظ کند و چگونه زندگی کردن و چگونه با مردم بودن را در دستور کار خود قرار دهد.

استادی افزود: کسب اعتبار امام در مدت 10 سال، به‌دلیل استفاده نکردن از اختیاراتی بود که امام از آن برخوردار بود اما هیچ‌گاه از آن استفاده شخصی نکرد و معتقد بود قانون باید در همه امور حاکم باشد و مردم و مسئولان نیز باید به رعایت قانون عادت کنند.

وی قانون را یکی از محورهای پیشرفت در همه امور ذکر و تأکید کرد: در صورت عمل به قانون، اسلام و کشور پیشرفت کرده و برای پیشرفت کشور، مسئولان نیز باید بیش از دیگران تابع قانون باشند.

به گفته وی این همه شهید دادیم تا اسلام زنده بماند و زنده ماندن اسلام نیز بدون رعایت احکام اسلام میسر نیست.

انتهای پیام/و10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول