اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مرکز اورژانس قم خبر داد

پوشش امدادی کاروان‌های اعزامی از قم به حرم امام

خبرگزاری فارس: معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: ‌اورژانس 115 با همراهی سایر نهادهای امدادی کاروان‌های اعزامی از قم به مرقد امام راحل را پوشش امدادی می‌دهد.

پوشش امدادی کاروان‌های اعزامی از قم به حرم امام

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، مهدی فراهانی با اشاره به آماده‌باش پرسنل این مرکز از روز پنجشنبه 11 خرداد گفت: با توجه به عبور حجم زیادی از زائران و مسافران در این ایام از محورهای مواصلاتی استان و به‌منظور امدادرسانی به مصدومان و مجروحان حوادث احتمالی تمام تمهیدات امدادی لازم تا پایان 15 خرداد در سطح شهر و جاده پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه 14 دستگاه آمبولانس از هلال احمر، سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) و اورژانس 115، کاروان‌های اعزامی از قم برای شرکت در مراسم سالگرد بنیانگذار جمهوری اسلامی را پوشش امدادی می‌دهند افزود: سه دستگاه آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس از هلال احمر، سه آمبولانس از سپاه و هشت آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز از سوی اورژانس 115 قم، کاروان‌های اعزامی را در مسیر رفت و برگشت پشتیبانی خواهند کرد.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم به استقرار یک دستگاه آمبولانس به ازای هر 15 کیلومتر در اتوبان قم - تهران، از عوارضی قم - تهران، تا پایان حوزه استحفاظی قم اشاره کرد و گفت: یک دستگاه اتوبوس آمبولانس اورژانس 115 نیز در کیلومتر 45 اتوبان قم - تهران در پایگاه المهدی مستقر می‌شود تا در صورت بروز حوادث سنگین آماده خدمت‌رسانی به زائران و مسافران باشد.

وی با بیان اینکه با پایان مراسم سالگرد حضرت امام خمینی (ره) حجم عظیمی از زائران به‌منظور زیارت حضرت فاطمه معصومه (س) و حضور در مسجد جمکران به قم سفر می‌کنند گفت: تمهیدات لازم نیز در اطراف این اماکن مقدس برای امدادرسانی سریع به مجروحان و مصدومان احتمالی پیش‌بینی شده است.

فراهانی با اشاره به آماده‌باش تمام بیمارستان‌های استان طبق دستور ریاست دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: هماهنگی‌های لازم با مراکز درمانی به‌ویژه بیمارستان‌های شهید بهشتی و نکویی که مرکز تروما و رسیدگی به تصادفات هستند برای ارائه خدمات درمانی مورد نیاز انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: تا پایان 15 خرداد و بازگشت مسافران تمام 32 پایگاه شهری و جاده‌ای اورژانس 115 در آماده‌باش کامل هستند و مکان‌ها و محورهای پرتردد را پوشش می‌دهند.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول