اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه میامی:

امام علی(ع) معیار تشخیص حق از باطل است/ شرایط اعتکاف مهیا شود

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان میامی با بیان اینکه امام علی(ع) معیار تشخیص حق از باطل است، تأکید کرد: لازم است تا شرایط اعتکاف جوانان و نوجوانان در مساجد مهیا شود.

امام علی(ع) معیار تشخیص حق از باطل است/ شرایط اعتکاف مهیا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از میامی، حجت‏الاسلام عیسی سلیمانی پیش از ظهر امروز در مراسم هماهنگی 13 رجب و ولادت حضرت علی(ع) اظهار داشت: امام علی(ع) دومین شخصیت جهان اسلام در اوج بندگی و معیار تشخیص حق از باطل است.

وی گفت: شخصیت حضرت علی(ع) عبارت از تقوا، پرهیزکاری و بندگی خالص خداوند بود و به همین دلیل در زیارت مخصوص آن حضرت، بر میزان بودن اعمال سلام داده شده است.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان میامی با بیان اینکه ماه رجب بهترین فرصت و تمرین کسب آمادگی برای ورود به ماه‏های شعبان و رمضان است، افزود: ماه رجب، آغاز فصل بندگی انسان‏هاست، چرا که خداوند این ماه را ماه خودش معرفی کرده است.

سلیمانی در مورد ایام اعتکاف در این ماه گفت: اعتکاف در لغت به معنی روی آوردن به چیزی همراه با تعظیم و تکریم و در اصطلاح هم توقف شخص در مسجد با قصد تعبد و بندگی خداوند در مدت سه روز بوده و در روایات بر اعتکاف دهه آخر رمضان و ایام‏البیض ماه رجب تأکید بیشتری شده است.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان میامی با برشماری شرایط اعتکاف بیان کرد: شرایط اعتکاف، توقف در مسجد به مدت حداقل سه روز، نیت و قصد قرب اخلاص برای خداوند و روزه گرفتن بوده که در روزهای اول و دوم مستحب و در روز سوم واجب است.

وی در ادامه بر استفاده معنوی از این ایام تأکید کرد و گفت: اگر خواهان معنویت هستیم، باید به آنچه معصومین در روایات اشاره کرده‏اند، عمل کنیم و از دنیا و مادیات بپرهیزیم و از زیارت‏نامه‏ها و ادعیه‏های مخصوص این ایام استفاده کنیم.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان میامی نسل جوان را به درک ماه رجب و حضور در مساجد و استفاده معنوی از این فرصت توصیه کرد.

مدیر کانون بسیج هنرمندان شاهرود نیز گفت: با توجه به اینکه یکی از اهداف مهم بسیج، ایجاد فضای معنوی و صیقل دادن قلب و روح بسیجیان است، بنابراین تلاش شد تا جوانان بسیجی با هزینه‏ای که از طرف کانون پرداخت می‏شود، در مراسم عرفانی اعتکاف حاضر شوند.

عباس اعتماد افزود: هدف از این اقدام، این است که بسیجیان همان‏گونه که در اجتماع رشد می‏کنند، درجات عالی معرفت الهی را هم پیموده و با نیرویی بیش از پیش به پشتوانه‏ اعمال مذهبی خود در این ایام مبارک، با انرژی بیشتر برای رسیدن به اهداف بسیج که همان اهداف انقلاب اسلامی است گام بردارند.

وی تصریح کرد: با توجه به استقبال هنرمندان بسیجی، بیش از 50 نفر برای شرکت در اعتکاف ثبت‌نام کرده و به ستاد اعتکاف شهرستان شاهرود معرفی شده‏اند.

مراسم اعتکاف 13، 14 و 15 ماه رجب مصادف با 15، 16 و 17 خردادماه در مساجد سراسر کشور برگزار می‏شود.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول