اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آمل:

صدور پیام انقلاب به کشورهای دنیا از دغدغه‌های امام راحل بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه آمل گفت: صدور پیام انقلاب به کشورهای دنیا از دغدغه‌های امام راحل بود که خوشبختانه امروز شاهد الگوبرداری کشورهای آزادیخواه دنیا از انقلاب‌مان هستیم.

صدور پیام انقلاب به کشورهای دنیا از دغدغه‌های امام راحل بود

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حجت‌الاسلام محمدعلی رحمانی آملی صبح امروز در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در مصلای قدس این شهرستان بیان داشت: امام راحل بنیانگذار انقلابی بزرگ بود که یکی از مهمترین و با دوام‌ترین انقلاب‌های دنیا است.

وی افزود: اگر انقلاب ما با درایت امام و حمایت همه جانبه مردم و همراهی با روحانیت و مرجعیت پیروز شد و بعد بیش از 30 سال از عمر شکوهمند خود هم‌اکنون در مقابل انواع تهدیدات و گزندهای مختلف کشورهای استکباری مقاومت می‌کند نشان از اسلامی بودن و دینی بودن آن دارد.

رحمانی آملی با اعلام اینکه هم‌اکنون مردم ایران دنیا را به حیرت وادار کرده‌اند، یادآور شد: در زمان شاه ملعون مردم کشورمان از کمترین امکانات محروم بودند، همه منابع و ذخایر ما برای آمریکا و انگلیس بود و هیچ امکاناتی نداشتند ولی با سخنرانی‌های کوبنده امام راحل در معرفی دستگاه شاهنشاهی و عمال جنایتکار رژیم مردم با بیداری و آگاهی دست به قیام زدند و با دشمن‌ستیزی خود به بدترین شکل رژیم شاهنشاهی را ساقط کردند.

خطیب نماز جمعه آمل با بیان اینکه امام امت از هیچ قدرت دنیایی هراس و واهمه‌ای نداشت و تنها از قدرت خداوند می‌ترسید، گفت: هم‌اکنون این آسایش، امنیت و راحتی را مدیون تلاش‌های امام خمینی(ره)، خون پاک شهدا و جانفشانی‌های آنها هستیم.

رحمانی آملی تصریح کرد: بعد از ارتحال امام راحل همه در این تب و تاب بودند که نهال نوپای انقلاب به چه شکلی رشد و نمو می‌یابد و مدیریت می‌شود ولی بعد از ایشان رهبری این انقلاب به دست مرجعی وارسته و جامع‌الشرایطی افتاد که در درایت، بصیرت، آگاهی و دشمن‌شناسی نظیر ندارد.

امام جمعه آمل با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نیز پابه پای امام در وقایع انقلاب حضور داشت، تبعید کشید و زندانی و شکنجه شد،‌ گفت: امروز نیز این رهبر بزرگ جهان اسلام در مقابل انواع تهاجم، ناتوی فرهنگی و شبیخون فرهنگی با رهنمودهای خود چراغ راهی برای مومنان است و توانسته در مقابل انواع فتنه و تهدیدات دشمن با حضور مردم به بهترین شکل مقاومت و ایستادگی کند.

وی با عنوان اینکه انسان بدون جهت و علت در بین مردم محبوب نمی‌شود، ابراز داشت: اگر دل با خدا باشد کارها رنگ خدایی می‌گیرد و انسان در بین مردم دوست‌داشتنی می‌شود البته اگر جمع میلیونی در مراسم تشییع امام امت حضور یافتند و امروز نیز میلیون‌ها ایرانی و مردمی از خارج کشور در سالگرد آن معمار کبیر به سر و سینه می‌زنند نشان از ولایتمداری، عشق و علاقه مردم نسبت به مقام والای مرجعیت و ولایت فقیه دارد.

رحمانی آملی در مورد صدور انقلاب به کشورهای دنیا که از مهمترین دغدغه‌ها و اهداف امام امت بود، گفت: اگر امام حرف از صدور انقلاب به میان می‌آورد امروزه در جنگ‌های مردم آزادیخواه خاورمیانه و دیگر کشورهای دنیا شاهد هستیم که از انقلاب ما الگو گرفته شده و بر مبنای معیارهای اسلامی ما خود را تنظیم می‌کنند.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول