اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله خاتمی:

ملت قدرشناس امام و رهبری است

خبرگزاری فارس: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ملت تا زمانی که امام در قید حیات بود مطیع بی‌چون و چرای امام بودند و بعد از ایشان نیز قدرشناسی خوبی از جانشین صالح امام یعنی مقام معظم رهبری کردند.

ملت قدرشناس امام و رهبری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سید احمد خاتمی شنبه شب در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی که از سوی مقام معظم رهبری در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تسلیت فرا رسیدن سالروز ارتحال امام خمینی (ره) اظهار کرد: در قرآن کریم 17 بار کلمه رجال ذکر شده است و بخشی درباره احکام حقوقی مردان بوده و بخش دیگری سخن از شخصیت‌های برجسته است و در سه جای قرآن خصوصیات شخصیت‌های برجسته ذکر شده است.

با اشاره به پیمان شخصیت‌ها با خداوند تصریح کرد: امام خمینی به حق به این پیمان عمل کرد و مقام معظم رهبری می‌فرمایند امام راحل بنده واقعی خدا بود.

وی با اشاره به اینکه امام با انقلاب اسلامی دنیا را دگرگون کرد افزود: امروز در بیش از 100 حوزه علمیه در چهار قاره جهان قال صادق و قال باقر گفته می‌شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به وضعیت قانون اساسی کشور در نظام طاغوت گفت: به برکت نظام اسلامی بیش از 50 مجتهد طی مدت زمان 90 روز قانون اساسی نوشتند که کلمه کلمه آن مطابق با اسلام است.

وی با اشاره به اینکه به برکت اقدام امام راحل با پیروزی انقلاب اسلامی حوزه‌‌های علمیه احیا شد بیان کرد: امام راحل بنده خدا بود و در پی تحقق این بندگی هستی خود را گذاشت و با دلی آرام و قلبی مطمئن به دیدار خدا رفت چرا که به وظیفه خود عمل کرد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه بندگان شایسته خدا عارف بوده ولی عرفان آنها از نوع انزوا نیست اضافه کرد: عارف به دلیل اشتغال به حق چیزی جز خدا را به دل خود راه نمی‌دهد و امام خمینی (ره) به معنای دقیق کلمه یک عارف بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه عرفان‌های دروغین و بدلی از آفات جامعه ما به شمار می‌رود و متاسفانه گاهی برخی گویندگان مردم را به این عرفان‌ها دعوت می‌کنند افزود: عارف الهی مانند امام در متن جامعه حضور داشته و عارف منزوی نیست.

وی با اشاره به اینکه کارتر گفته در دوران ریاست جمهوری خود سه بار گریه کرده است افزود: تسخیر لانه جاسوسی، سخن امام که فرموده است «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» و ماجرای طبس موجب شده بود که اشک رئیس جمهور آمریکا جاری شود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به دیگر ویژگی قرآن درباره رجال برجسته گفت: در مسجدهای خدایی، شخصیت‌هایی هستند که دوست دارند خدایی باشند و خدا گواه است که امام خمینی (ره) چنین شخصیتی بود.

وی با اشاره به اخلاص رهبر کبیر انقلاب اسلامی اظهار کرد: ایشان فقط به انجام تکلیف و وظیفه فکر می‌کرد و تمام حرکات و اقدامات ایشان خدایی بود.

امام جمعه تهران با اشاره به اینکه مردم با گذشت 23 سال هنوز مانند روزهای نخست درگذشت ایشان سوگوار هستند خاطر نشان کرد: حضور با شکوه مرجعیت معظم، رئیس محترم دفتر مقام معظم رهبری و مردم در این مراسم نشان‌دهنده عشق علاقه جاودان به امام امت است.

وی با تقدیر از وفاداری امت قدرشناس گفت: ملت تا زمانی که امام در قید حیات بود مطیع بی‌چون و چرای امام بودند و بعد از ایشان نیز قدرشناسی خوبی از جانشین صالح امام یعنی مقام معظم رهبری کرده و یکجا تمام عشق خود به امام را نثار رهبر حی و حاضر خود می‌کنند.

آیت‌الله خاتمی اظهار کرد: حضور 64 درصدی مردم پای صندوق‌های رأی میزان ارادت مردم به ولایت را نشان داد و مردم ما وفادار، شاکر و قدرشناس هستند.

وی با اشاره به اینکه وقتی که امام به کشور بازگشت 9 میلیون نفر در تهران به استقبال ایشان رفتند افزود: وقتی هم که امام به دیدار خدا رفت 11 میلیون نفر ایشان را بدرقه کردند و عشق مردم به امام پایان‌ناپذیر است.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول