اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش زکات در فردوس

برترین‌های زکات فردوس تجلیل شدند/ روستای طاهرآباد زکات‌دهنده برتر شد

خبرگزاری فارس: در نخستین همایش زکات با محوریت مساجد در شهرستان فردوس روستای طاهرآباد به عنوان زکات‌دهنده برتر این شهرستان معرفی شد.

برترین‌های زکات فردوس تجلیل شدند/ روستای طاهرآباد زکات‌دهنده برتر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، دبیر ستاد زکات و رئیس کمیته امداد شهرستان فردوس ظهر امروز در نخستین همایش زکات با محوریت مساجد در شهرستان فردوس اظهار داشت: در طول سال گذشته بیش از 63 میلیون و 640 هزار تومان زکات در سطح شهرستان فردوس جمع‌آوری شد.

علیرضا پاکدل گفت: اگر بتوانیم باور انفاق را در مردم ایجاد کنیم آنها زکات خود را با مهر پرداخت می‌کنند و اگر باور کنند که خیر و برکت محصول آنها در پرداخت زکات است دیگر لحظه‌ای در پرداخت این حق الهی درنگ نمی‌کنند.

دبیر ستاد زکات و رئیس کمیته امداد فردوس زکات را یکی از پایه‌های اصلی دین اسلام دانست و افزود: بنای دین اسلام بر پنج اصل نماز، روزه، حج، ولایت و زکات استوار است.

وی تصریح کرد: پرداخت زکات جامعه اسلامی را از فساد و گناه رهایی می‌بخشد و سبب افزایش رزق و سعادت بیشتر در دنیا و آخرت می‌شود.

پاکدل روستای طاهرآباد شهرستان فردوس را به عنوان روستای برتر زکات‌دهنده و غلامعلی علیزاده سرند را به عنوان زکات‌دهنده برتر شهرستان فردوس معرفی کرد.

فرماندار شهرستان فردوس نیز در این مراسم با تسلیت سالروز شهادت امام هادی (ع) گفت: نور الهی ائمه اطهار (ع) در دل مسلمانان همیشگی است و هیچکس نمی‌تواند این علاقه و ارادت را کم کند چراکه ارتباط شیعیان با ائمه (ع) ارتباطی مادی و فیزیکی نیست بلکه ارتباطی روحی و قلبی است.

عباس اقبال افزود: با توجه به موقعیت زمانی دوران امامت امام هادی (ع) خداوند نام هادی یعنی هدایت‌کننده را برای این امام بزرگوار زیبنده‌تر دانست چراکه امام هادی (ع) هدایت‌کننده امت بود.

وی یکی از وظایف مسئولان نظام اسلامی را احیای زکات دانست و تصریح کرد: مسئولان باید مسئله زکات را در جامعه اسلامی احیا کنند و روحانیت و مساجد نیز باید محور احیای زکات باشند.

در این همایش از زحمات عاملان زکات و اعضای ستاد زکات شهرستان فردوس با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول