اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کارگاه حمایت‌های اجتماعی تاکید شد

فردوس بر روی گسل زلزله است

خبرگزاری فارس: شرکت‌کنندگان در کارگاه حمایت‌های اجتماعی، روانی در بلایای طبیعی فردوس با تاکید بر اینکه فردوس بر روی گسل زلزله است، خواستار جدی گرفتن آموزش‌ها شدند.

فردوس بر روی گسل زلزله است

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، رئیس بیمارستان شهید چمران شهرستان فردوس ظهر امروز در کارگاه حمایت‌های اجتماعی روانی اظهار داشت: در برخی از حوادث زندگی استرس‌های شدیدی به افراد وارد می‌شود که اکثر افراد آن محیط می‌توانند دچار اختلال روحی و روانی شوند و یکی از این اختلالات استرس پس از حادثه است.

علی‌اکبر اسماعیلی گفت: ظهور اختلال در بازماندگان حوادث و سوانح منجر به عارضه اضطراب، افسردگی، افت شدید عملکرد شغلی اجتماعی و فردی افراد می‌شود.

رئیس بیمارستان شهید چمران فردوس هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی با عواقب و اثرات پس از حوادث و سوانح و عوارض احتمالی غیرقابل جبران که به بازماندگان حوادث وارد می‌شود عنوان کرد.

وی افزود: با توجه به زلزله‌خیز بودن و واقع شدن شهرستان فردوس بر روی گسل زلزله برگزاری کارگاه حمایت‌های اجتماعی، روانی ویژه پزشکان و کارشناسان و کاردان‌های بهداشتی این شهرستان ضروری به نظر می‌رسید.

اسماعیلی تصریح کرد: برای پیشگیری از بروز اختلالات روانی در بازماندگان سوانح و حوادث باید اقدامات پیشگیرانه پیش از بروز حادثه انجام شود.

در این کارگاه کلیات و اهمیت آموزش حمایت‌های اجتماعی و روانی، سلامت و مشکلات روانی و اجتماعی، حمایت‌های روانی و اجتماعی در بلایا و راه‌های ارجاع در حمایت‌های روانی و اجتماعی توسط متخصصین و پزشکان عمومی آموزش داده شد.

پخش کلیپ زلزله شهرستان بم و نمایش کمک‌رسانی، امداد و حمایت از بازماندگان این حادثه از دیگر برنامه‌های کارگاه حمایت‌های اجتماعی روانی در بلایای طبیعی شهرستان فردوس بود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول