اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آبفار فردوس خبر داد

اختصاص 700 میلیون تومان اعتبار به پروژه تعویض خط انتقال آب در فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان فردوس از اختصاص 700 میلیون تومان اعتبار به پروژه تعویض خط انتقال آب در مجتمع روستایی ابراهیم‌آباد و طاهرآباد خبر داد و گفت: این پروژه تا پایان تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

اختصاص 700 میلیون تومان اعتبار به پروژه تعویض خط انتقال آب در فردوس

نوید عبداللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: پروژه تعویض خط انتقال آب مجتمع روستایی ابراهیم‌آباد و طاهر‌آباد از سال 86 آغاز و در قرارداد با پیمانکار پیش‌بینی شده بود که پروژه در سال 94 مورد بهره‌‌برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به پیشرفت 80 درصدی این پروژه افزود: مبلغ 707 میلیون تومان اعتبار مصوب و مبلغ 613 میلیون تومان نیز اعتبار اختصاص یافته به این پروژه است.

رئیس آبفار فردوس تصریح کرد: با توجه به اینکه خط انتقال آب به مجتمع روستایی ابراهیم‌آباد و طاهرآباد طولانی و در زمان ترکیدگی لوله زمان زیادی صرف وصل مجدد آب می‌شود از این رو به منظور جلوگیری ازهدررفت آب و ترکیدگی لوله این پروژه اجرایی می‌شود.

عبداللهی یادآور شد: مبلغ 60 میلیون تومان از محل اعتبارات دو درصد صادرات نفت، مبلغ 190 میلیون تومان از محل اعتبارات ماده 180 و مبلغ 363 میلیون تومان نیز از محل اعتبارات سایر منابع به این پروژه اختصاص یافته است.

وی گفت: با تکمیل این پروژه مشکلات آبرسانی به روستاهای طاهرآباد، ابراهیم‌آباد، حسین‌آباد و خانکوک مرتفع و بیش از 500 خانوار از اجرای این پروژه بهره‌مند می‌شوند.

رئیس آبفار فردوس میزان هدر رفت آب در حوزه آب روستایی شهرستان فردوس را 46 درصد عنوان کرد و افزود: میزان هدر رفت آب در سال 89 بیش از 48 درصد بود که با انجام اقدامات لازم در حال حاضر این میزان به 46 درصد کاهش یافته است.

عبداللهی اجرای خط انتقال آب با لوله پلی اتیلن 160 و فشار 10 اتمسفر به طول 12 هزار متر، احداث دو باب مخزن 20 مترمکعبی، نصب فشارشکن بین راهی، نصب 22 مورد حوضچه شیرآلات هوا و تخلیه و نصب سه کنتور حجمی در مسیر خط انتقال را از جمله مشخصات اجرای این پروژه عنوان کرد.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول