اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ثبت احوال فردوس اعلام کرد

سهم روستاییان فردوس از فوتی‌ها 72 درصد؛ از ولادت 28درصد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت احوال شهرستان فردوس گفت: طی دو ماه گذشته سهم روستاییان فردوس از فوتی‌ها 72 درصد و از ولادت 28 درصد بوده است.

سهم روستاییان فردوس از فوتی‌ها 72 درصد؛ از ولادت 28درصد

هوشنگ اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: با هدف سهولت در ارائه خدمات سجلی، طرح آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی از سال گذشته آغاز و هم اکنون نیز در حال اجرا است.

وی با اشاره به اجرای 60 درصدی طرح آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی گفت: از مجموع 175 هزار سند سجلی موجود در شهرستان فردوس تاکنون 120 هزار جلد سند آرشیو الکترونیکی شده است.

رئیس ثبت احوال فردوس از ولادت تعداد 149 نوزاد دختر و پسر در دو ماه گذشته خبر داد و افزود: از این تعداد ولادت 118 مورد مربوط به حوزه شهری و 31 مورد نیز مربوط به حوزه روستایی و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2.5 درصد رشد ولادت در شهرستان فردوس داشته‌ایم.

اکبری تصریح کرد: طی دو ماه گذشته همچنین تعداد 43 مورد وفات در سطح شهرستان فردوس رخ داده که از این تعداد 25 مورد در حوزه شهری و 18 مورد در حوزه روستایی به وقوع پیوسته است.

وی با اشاره به وقوع 123 مورد ازدواج و پنج مورد طلاق طی دو ماه گذشته در شهرستان فردوس از کاهش 50 درصدی آمار طلاق و رشد 21 درصدی آمار ازدواج نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

رئیس ثبت احوال فردوس یادآور شد: از اردیبهشت ماه سال گذشته تاکنون تعداد 3 هزار و 133 جلد شناسنامه مکانیزه در شهرستان فردوس صادر و علاوه بر این تعداد یک‌هزار و 67 جلد شناسنامه نوزاد و تعویضی زیر 15 سال نیز صادر شده است.

اکبری با اشاره به اینکه مردم شهرستان فردوس به سبب برخورداری از فرهنگ اسلامی نام‌های ائمه اطهار(ع) را برای فرزندان خود انتخاب می‌کنند بیشترین فراوانی نام برای دخترها را اسامی زهرا، فاطمه، زینب و نازنین زهرا و اسامی امیرعلی، امیرمحمد، محمد و ابوالفضل را برای پسرها عنوان کرد.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول