اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دامپزشکی ریگان خبر داد

واکسیناسیون 350 شتر در ریگان

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان ریگان با اشاره به آغاز واکسیناسیون پاستورلوز شتر در این شهرستان گفت: تاکنون 350 نفر شتر در روستاهای ملک‌آباد و شیرآباد واکسینه شده‌اند.

واکسیناسیون 350 شتر در ریگان

حجت‌الله جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: بیماری پاستورلوز یکی از مهم‌ترین بیماری‌های ویژه شتر است.

وی افزود: این بیماری توسط باکتری پاستورلا ایجاد می‌شود و استرس، شرایط آب و هوایی نامطلوب، وزش توفان و شن و کمبود تغذیه از جمله عوامل مستعدکننده این بیماری است.

جعفری انجام واکسیناسیون پاستورلوز را از جمله راه‌های کنترل این بیماری برشمرد و بیان داشت: ارائه آموزش به پرورش‌دهندگان شتر برای تصحیح و بهره‌برداری از مدیریت بهداشتی صحیح نیز در این زمینه مفید است.

وی تصریح کرد: طرح واکسیناسیون پاستورلوز شتر با حضور سه اکیپ از ابتدای خرداد ماه در ریگان آغاز شده است و تاکنون 350 نفر شتر در روستای ملک‌آباد و روستای شیرآباد واکسینه شده‌اند.

جعفری عنوان کرد: با توجه به شروع فصل تابستان و بروز بیماری‌های انگلی خارجی در شتر سم‌پاشی دام‌های مربوطه انجام شده و 10 هزار متر مربع جایگاه شتر در این روستا سم‌پاشی شده‌اند.

وی ابراز داشت: همچنین دوره آموزشی ویژه بیماری‌های شتر در روستای مذکور برگزار شد و 25 نفر از دامداران و عشایر شهرستان در این کلاس حضور داشتند.

جعفری افزود: دامداران در این دوره‌ها با اصول کنترلی بیماری و مدیریت بهداشتی اماکن دامی آشنا شدند.

وی از پرورش‌دهندگان شتر خواست برای حمل شتر به منظور انجام اصول و ضوابط بهداشتی دام با شبکه دامپزشکی این شهرستان هماهنگی لازم را به عمل آورند و بدون اخذ مجوز حمل بهداشتی اقدام به جا به جایی دام نکنند.

به گزارش فارس در شهرستان ریگان 2 هزار نفر شتر نگهداری می‌شود و این منطقه یکی از قطب‌های مهم پرورش شتر استان کرمان است.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول