اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسائل سیاسی در گفت‏وگو با فارس:

ردّ جدایی دین از سیاست ویژگی‏ بدیهی اندیشه امام است

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل سیاسی اعتقاد دارد: برخلاف آنچه برخی‏ها امروز مطرح می‏کنند، ردّ جدایی دین از سیاست یکی از ویژگی‏های‏ بدیهی اندیشه امام خمینی(ره) است.

ردّ جدایی دین از سیاست ویژگی‏ بدیهی اندیشه امام است

ظریفه پرویز امروز در آستانه فرارسیدن سالگرد ارتحال حضرت امام و قیام 15 خرداد 1342 در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در گرمسار اظهار کرد: امام خمینی(ره) سازمان‏دهنده و روحیه‏بخش انقلاب اسلامی ایران بودند.

وی تصریح کرد: ایشان با رهبری خود به گروه‏های مردمی، سازمان و جهت دادند و راه‏های رسیدن به هدف را مشخص کردند.

پرویز افزود: با توجه به رفتار سیاسی حضرت امام خمینی(ره) در دوران رهبری، هدایت جنبش انقلابی و رهبری 10 ساله پس از پیروزی و برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، می‏توان اسلام‏مداری، قیام برای خدا و استقلال‏خواهی را از اندیشه‏ها و افکار سیاسی امام دانست.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: ردّ جدایی دین از سیاست از ویژگی‏های بدیهی اندیشه حضرت امام(ره) محسوب می‏شود.

پرویز تأکید کرد: حضرت امام خمینی(ره) به اصول دینی مقید بود و با التزام عملی براقامه معروف و از میان برداشتن منکر، در انقلابیان جرأت مخالفت، قیام و پایداری برابر ظلم و انحراف را پدید آورد.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: حفظ منافع و مصالح نظام اسلامی از دیگر اندیشه‏های امام بود که پس از تشکیل و قدرت گرفتن نظام جمهوری اسلامی ایران، دفاع و حفاظت از آن را از اوجب واجبات و هر گونه تعرض و کارشکنی و تضعیف علیه آن را نابخشودنی دانستند.

پرویز به شخصیت زن از دیدگاه امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: از فرمایشات امام است که زن بزرگی ویژه‏ای در جامعه دارد که اگر برتر از مرد نباشد، کم‌تر نیست.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: به عبارتی، ترقی شخصیت زن در انقلاب اسلامی مرهون نگاه امام خمینی(ره) و پیاده‏سازی اسلام اصیل است.

وی افزود: حضرت امام خود را مرهون زنانی می‏دانست که هم‌پای مردان به میدان رفته و رژیم شاهنشاهی را درهم شکستند و ایشان همه‏ سرافرازی مردان را مدیون زنان شجاع و شیردل می‏دانستند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: خانواده درنظام تربیتی امام خمینی(ره) جایگاه ویژه‏ای دارد و آن امام عظیم‏الشأن، خانواده را رکن اصلی ایجاد یک جامعه مطلوب بیان کرده است.

پرویز گفت: امام خمینی(ره) در مقایسه بین نقش قرآن و مادر می‏فرمایند که "قرآن کریم انسان‏ساز است و زنان نیز انسان‏ساز هستند" و ایشان سعادت یک کشور را در پرتو تربیت مادران مؤمن، دین‏دار و عالم می‏دانستند.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: افکار و اندیشه‏های الهی امام خمینی(ره) در پیاده‏سازی انقلاب اسلامی در اختیار همه است و امام خامنه‏ای نیز همان مسیر و اندیشه‏های الهی را پی‌گیری و اجرا می‏کنند و قطعاً رمز پیروزی ما همین است.

به گزارش فارس، "انقلاب سفید" که شاه در چنین روزهایی به دنبال اجرای آن بود، اصلی بود که برای دادن آزادی به زنان و حق برابر سیاسی و اجتماعی با مردان در انتخاب کردن و انتخاب شدن در انجمن‏های استان و شهرستان طرح‏ریزی شده بود.

در این طرح، دو مجلس شورای ملی و مجلس سنا و انتخابات در هر سطح انتخاباتی دیگر در کشور، تابع شرایطی می‏شد.

هم‌چنین در تکمیل قوانینی برای حمایت و آزادی زنان، قانون حمایت خانواده نیز به تصویب رسید که امام خمینی(ره) آن را نیز خلاف قوانین اسلام خواند.

15 خرداد 1342 را امام خمینی(ره) و هواداران نهضت مردمی آزادی‏خواه به عنوان نقطه عطف در آغاز انقلاب اسلامی می‏شمارند و در ایران، این روز یکی از تعطیلات رسمی به شمار می‏آید تا همه بار دیگر به میدان‏های عقیدتی و سیاسی بیایند و یاد آن را گرامی بدارند.

انتهای پیام/ع10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول