اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سبحانی:

تفکر سیاسی حوزه تبعیت از ولایت فقیه است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم با تاکید بر ضرورت حفظ تفکر سیاسی و اخلاق در حوزه‌های علمیه گفت: تفکر سیاسی حوزه تبعیت از ولایت فقیه، تبعیت از کتاب و سنت و تبعیت از مراجع است.

تفکر سیاسی حوزه تبعیت از ولایت فقیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار جمعی از اساتید حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امیرالمؤمنین (ع) انسان‌ها را به نظم توصیه می‌کردند اظهار داشت: برخی در دورانی طرفدار این بودند که نظم آنها در بی‌نظمی است و البته شکی نیست جامعه‌ای که از هر طرف مورد هدف است اگر دارای تشکل و نظم نباشد فورا از هم می‌پاشد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی دشمن از طریق ماهواره‌ها ایمان نسل جوان و حوزه را هدف قرار داده است به وضعیت تحصیل طلاب در حوزه اشاره کرد و بیان داشت: استاد باید از سوی طلاب انتخاب شده و اساتید انتخابی باشند.

این مرجع تقلید گفت: در نظام پیشین وقتی دانشگاهیان به سراغ ما می‌آمدند، می‌گفتند که روش حوزه بهتر از دانشگاه است چرا که این مسئله موجب پیشرفت استاد می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت حفظ تفکر سیاسی و اخلاق در حوزه‌های علمیه افزود: باید تفکر سیاسی در حوزه که عبارت از ولایت فقیه، تبعیت از کتاب و سنت و تبعیت از مراجع است شکل گرفته و فقه باید همیشه حاکم بوده و طلاب نیز طالب چنین سیاستی باشند.

آیت‌الله سبحانی تصریح کرد: از زمانی که مرجعیت آغاز شده است حوزه‌های علمیه تابع مراجع بوده و آنها خط‌دهی داشتند و حتی حضرت امام نیز که فکر انقلابی بیشتری داشت در زمان آقای بروجردی یک کلمه بحث سیاسی نداشتند.

وی با اشاره به اینکه خط سیاسی ما باید خط سیاسی روحانیت، ولایت اهل‌بیت، ولایت فقیه و مراجع باشد گفت: این اصالت باید حفظ شود و اخلاق محوری نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و اگر اخلاق نباشد همه چیز از هم می‌پاشد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه اساتید حوزه باید تفکر و برنامه‌ریزی کرده و از نظر فکر سیاسی و فکر اخلاقی طلاب را راهنمایی کنند تصریح کرد: باید نسبت به ارتقای سطح علمی طلاب هر چه بیشتر اهمیت داده شود.

وی اضافه کرد: حفظ موقعیت علمی طلاب باید مورد توجه جدی قرار گیرد و طلبه‌ای که لمعه را خوب نخوانده سراغ مکاسب و رسائل نرود. علم طلاب در کنار اندیشه سیاسی و اخلاقی اهمیت زیادی دارد.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به توهین صورت گرفته از سوی یک خواننده با ساحت امام هادی (ع) تاکید کرد: فردی شعری درباره حضرت هادی (ع) گفته و این شعر در سایت‌ها منتشر شده است و در شرایط کنونی ما در حال دفاع هستیم، این در حالی است که ما باید موضع تهاجمی داشته باشیم و اشکالات آنها را بگوییم،‌ نباید شرایط به گونه‌ای باشد که آنها هجوم آورده و ما دفاع کنیم.

وی با اشاره به اینکه طلاب باید آماده دفاع و همچنین هجوم به دشمن باشند تصریح کرد: هجمه‌ها نسبت به اسلام و شیعه فراوان است و دشمنان ما بسیار زیاد هستند.

این مرجع تقلید گفت: البته تشیع به دلیل قوت منطق در حال نفوذ در سرتاسر عالم است و دشمنان از تشیع می‌ترسند.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول