اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول تبلیغات اسلامی شهرستان انار:

مساجد انار آماده میزبانی معتکفان هستند

خبرگزاری فارس: مسئول تبلیغات اسلامی شهرستان انار گفت: 13 مسجد به برگزاری آیین معنوی اعتکاف در این شهرستان اختصاص داده شده است.

مساجد انار آماده میزبانی معتکفان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از انار، حجت‌الاسلام حسن منتظری در جلسه چگونگی برگزاری مراسم اعتکاف در انار با اشاره به اختصاص 13 مسجد برای برگزاری این آیین معنوی اظهار داشت: دو مسجد صاحب‌الزمان (عج) و زینبیه (س) به ترتیب ویژه خواهران و برادران است و مابقی مساجد در امین شهر و روستاهای انار نیز برای معتکفان ‌تدارک دیده شده است.

وی افزود: معتکفان ‌در این سه روز به خانه خدا پناه می‌برند و با خدای خود خلوت می‌کنند و با مناجات و دعاهای خود به قرب الهی می‌رسند.

منتظری عنوان کرد: اعتکاف یک بحث ریشه‌ای و قرآنی است و این مراسم از قبل‌ اسلام و در زمان حضرت ابراهیم (ع) و اسماعیل (ع) نیز برگزار می‌شده و کسی که این سنت را به جا آورد خداوند تمام گناهان وی را می‌بخشد.

وی از مسئولان برگزار کننده و هیئت امنای مساجد خواست اگر نواقصی در مساجد وجود دارد آن را رفع کنند.

منتظری همچنین از مسئولان مربوطه خواستار تهیه و راه‌اندازی یخچال، آب‌سردکن، کولر، نصب تلفن ثابت، سیستم صوتی، جمع‌آوری زباله‌ها، تهیه غذای گرم و ... برای مساجدی شد که میزبان معتکفان هستند.

وی همچنین بر پربارتر شدن برنامه‌ها، برگزاری جلسات قرآنی با صوت خوب و دلنشین، جلسات مشاوره، برگزاری مسائل شرعی و دعاهای ویژه معتکفان برای بالا بردن سطح معنوی این آیین تأکید کرد.

منتظری تصریح کرد: باید تمام تلاش خود را به کار گرفت تا معتکفان بتوانند از برنامه‌های خوبی که برای آنان تدارک دیده شده‌ بهره کافی را ببرند و معتکفان با خاطره خوب و کوله‌باری از معرفت، معنویت و نور روانه خانه خود شوند.

انتهای پیام/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول