اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

توجه به آمایش سرزمین تسهیل‌گر فعالیت‌هاست

خبرگزاری فارس: استاندار همدان گفت: در پرتو آمایش سرزمین فعالیت‌ها راحت‌تر انجام می‌شود.

توجه به آمایش سرزمین تسهیل‌گر فعالیت‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان کرم‌رضا پیریایی ظهر امروز در چهل و سومین نشست آموزشی معاونین دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در دانشگاه بوعلی سینا اظهار کرد: باغ موزه دفاع مقدس از شاخص‌ترین مجموعه‌های کشور است و تاکنون اعتباری بالغ بر 12 میلیارد تومان برای احداث آن هزینه شده که بیش از 10 میلیارد تومان آن طی چند سال اخیر مورد استفاده قرار گرفته است.

وی افزود: توجه به افق چشم‌انداز در قالب تدوین برنامه آمایش سرزمین امکان‌پذیر است و طراحی آمایش سرزمین برای نخستین بار در همدان انجام شد و با طراحی این سند ما می‌توانیم ظرفیت‌های موجود را شناسایی و طرح‌های عملیاتی را به مرحله اجرا درآوریم.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: در افق چشم‌انداز استان توسعه‌یافتگی متناسب با مقتضیات فرهنگی، تاریخی، جغرافیایی و اجتماعی متکی بر هویت اسلامی ایرانی و تعامل فعال در سطح بین‌المللی با دارا بودن اولویت علمی، فناوری، اقتصادی و فرهنگی برخوردار از دانش پیشرفت در تولید علم و فناوری با اتکا بر سرمایه ملی و منابع علمی مورد توجه و برنامه‌ریزی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: با بررسی‌ها و جلسات برگزار شده در این باره وضعیت موجود با نگاه به چهار استراتژی علمی در پنج حوزه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، فناوری و نظام سکونت‌گاهی در عرصه‌های کلان‌بخشی و فرابخشی با 20 سناریو تنظیم شد و تمام مسئولان موظف شدند تا در تمام بخش‌ها بر اساس طرح‌های ارائه شده عمل کنند.

پیریایی ادامه داد: نرخ بیکاری در سال 88 طبق گزارش مرکز آمار ایران بیش از 18 درصد بوده که در سال 89 این رقم به 13.9 درصد و در سال 90 نیز نرخ بیکاری به 12.4 درصد رسید که شاهد کاهش چهار درصدی در این امر بودیم.

وی ابراز داشت: استان همدان آغاز احداث مسکن مهر را از سال 89 آغاز کرد و توانستیم طی 2.5 سال گذشته بیش از 30 هزار واحد مسکونی را احداث کنیم.

رئیس دانشگاه بوعلی‌ سینا نیز اظهار کرد: استان همدان دارای رتبه هفتم تولید علم در کشور است و ایران در سال 2011 توانست به برکت خون شهدا رتبه 11 تولید علم را در کشور کسب کند.

محمدعلی زلفی‌گل افزود: وظیفه داریم تمام تلاش خود را برای توسعه و پیشرفت عدالت‌محوری در کشور به کار گرفته و فضای علمی کشور را ارتقا دهیم.

وی در پایان گفت: همچنین برای نخستین بار نمایشگاه دستاوردهای معاونت‌های آموزشی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور در دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول