اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار سرعین خواستار شد

تدوین طرح آمایش شهرداری‌ها با تاکید بر درآمد مستمر

خبرگزاری فارس: شهردار سرعین گفت: پیشنهاد می‌کنیم با هدف کسب درآمدهای پایدار و مستمر برای شهرداری، طرح آمایش شهرداری‌های استان با در نظر گرفتن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های هر منطقه توسط مشاوران ذی‌صلاح تدوین و تعریف شود.

تدوین طرح آمایش شهرداری‌ها با تاکید بر درآمد مستمر
مهدی هدایتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با انتخاب مشاوران و تدوین این طرح می‌توان پروژه‌های مشارکتی درآمدزا را در مناطق مختلف تعریف و طراحی کرد به طوری که آمادگی داریم سه پروژه عمده در این حوزه در سرعین تدوین و طراحی شود و ما با تامین برخی از هزینه‌های خود از این طریق به مدت 10 سال از اخذ اعتبارات دولتی بی‌نیاز خواهیم بود.
وی در ادامه افزود: بسیاری از صاحبان واحدهای مسکونی و تجاری از داشتن سند رسمی محروم هستند و به همین دلیل بسیاری از اسناد ملکی در این شهرستان قولنامه‌ای است و ما در ارسال پرونده‌های قولنامه‌ای به کمیسیون ماده پنج با مشکلاتی روبه‌رو هستیم که انتظار می‌رود در این زمینه تصمیماتی اتخاذ شود.
این مسئول همچنین خواستار تعیین تکلیف 50 میلیارد تومان اعتبار کمکی دولت به شهرداری‌ها از محل سفر چهارم رئیس جمهور به استان تا پایان سال شد.
شهردار سرعین تصریح کرد: اگر این اعتبارات تعیین تکلیف شود بهتر و شایسته می‌توانیم در بودجه سال آینده برای اعتبار اختصاص یافته به شهرداری‌‌ها برنامه‌ریزی کنیم.
هدایتی در ادامه با بیان اینکه آموزش نیروها و قوانین جدید ضروری به نظر می‌رسد از تدوین تعرفه حفاری بر اساس اقلیم هر منطقه و تعامل با دستگاه‌های خدمات‌رسان خبر داد.
وی با انتقاد از برخی کارشکنی کمیته انطباق و اعتراض به مصوبات شورا و شهرداری به ویژه در حوزه تخفیف‌ها، گفت: از هم اکنون برنامه‌ریزی خود را برای ارائه 20 درصد تخفیف عوارض در دهه فجر اعلام کردیم که انتظار می‌رود در این زمینه شاهد کارشکنی از سوی کمیته انطباق و برخی دستگاه‌های نظارتی نباشیم.
شهردار سرعین ادامه داد: از ابتدای امسال  آغاز به ساماندهی و برخورد جدی با افراد متخلف در سد معبر کردیم که علیرغم تلاش‌های گسترده برخی مخالفت‌ها را در اجرای این حرکت مثبت شاهد هستیم که به نظر می‌رسد باید دستگاه‌های ذیربط با سعه صدر بیشتر رفتار کنند.
هدایتی همچنین تدوین و تعریف عادلانه تعرفه عوارض را ضروری اعلام کرد و گفت: شورای شهر و دست‌اندرکاران این حوزه باید همکاری لازم را در تدوین درست و واقع‌بینانه تعرفه عوارض داشته باشند تا مشکلی به وجود نیاید.
این مسئول در پایان سخنان خود به وضعیت نابسامان منابع درآمدی شهرداری اشاره کرد و افزود: پرداخت نشدن بدهی دستگاه‌های اجرایی به شهرداری و پرداخت نشدن حق قانونی شهرداری از سوی برخی متولیان نظیر پایانه‌ها سبب شده تا ما با مشکلات متعدد مالی دست و پنجه نرم کنیم.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول