اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

طرح آمایش سرزمین توجه به ظرفیت‌ها را نمایان‌تر می‌کند

خبرگزاری فارس: استاندار همدان گفت: نتیجه نهایی طرح آمایش سرزمین استان همدان توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شهرستان‌های استان را نمایان‌تر کرده است.

طرح آمایش سرزمین توجه به ظرفیت‌ها را نمایان‌تر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، کرم‌رضا پیریایی بعد از ظهر امروز در جمع مدیران مرکز بهداشت و دانشگاه‌ علوم پزشکی استان همدان در نهاوند اظهار داشت: طرح آمایش سرزمین مسئولان را در آینده‌نگاری شهرستان‌ها برای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی بهتر و مطلوب‌تر کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به برگزاری شش جلسه پنج ساعته برای تدوین این سند در استان با حضور فرمانداران از اعلام نظر نهایی توسط فرمانداران با هدف معرفی ظرفیت‌ها و رقابت‌های هر شهرستان در بخش‌های مختلف خبر داد و گفت: در نهاوند در زمینه‌های بهداشت و درمان، آموزش عالی، صنعت و معدن، گردشگری، صنایع دستی و کشاورزی قابل بررسی است.

استاندار همدان افزود: در این بخش‌ها می‌توان با توجه به وجود پتانسیل‌های مناسب تصمیمات مناسبی برای حرکت شتابان به سمت توسعه شهرستان نهاوند گرفت و گام‌های ارزشمندی را برداشت.

وی از ایجاد ستاد اجرایی برای نهادینه کردن مبحث تولید و اشتغال کشاورزی در استان همانند کارگروه‌های مسکن مهر، هدفمندی یارانه‌ها و... خبر داد و گفت: چشم‌انداز سند 1404 استان با برنامه‌ریزی‌های میان‌مدت، کوتا‌ه‌مدت و بلندمدت با در نظر گرفتن برنامه پنجم توسعه کاملاً معلوم و مشخص است که استان همدان باید تا سال 1404 به چه جایگاهی در زمینه‌های مختلف دست پیدا کند.

پیریایی ابراز داشت: از آن جایی که فرمانداران در تهیه و تنظیم سند آمایش سرزمین استان نقش داشته‌اند این مهم علاوه بر رعایت عدالت باعث شده مشکلات، چالش‌ها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها به درستی شناسایی شوند.

وی دانشکده پیراپزشکی را یکی از مراکز علمی و فرهنگی در سطح استان خواند که قادر خواهد بود در آینده‌ای نزدیک تحول فرهنگی در این شهرستان را موجب شود.

فرماندار نهاوند نیز ابراز داشت: سفرهای چهارگانه هیئت دولت به نهاوند موجب تصویب مصوباتی شده که در تاریخ این شهرستان بی‌نظیر است.

اسماعیل زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه همه مصوبات سفرهای اول هیئت دولت به نهاوند اجرایی شده‌اند و از مصوبات سفر دوم هیئت دولت نیز 85 درصد اجرا شده‌اند به 7.5 برابر شدن مصوبات سفر دور سوم هیئت دولت به نهاوند اشاره کرد و گفت: در سفر سوم هیئت دولت با 128 به بیش از 560 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت اما متأسفانه رسانه‌ها آن چنان که شایسته بود به این موضوع نپرداختند.

وی افزود: در دهه فجر امسال تعداد 67 پروژه با 104 میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

فرماندار شهرستان نهاوند از تخصیص 170 میلیون تومان از محل سر جمع اعتبارات شهرستان نهاوند به تعمیر و تجهیز ساختمان دانشکده پیراپزشکی نهاوند خبر داد و ابراز داشت: دانشکده پیراپزشکی نهاوند در ترم بهمن امسال 45 دانشجو در دو رشته فوریت‌های پزشکی و اطاق عمل در دفتر سراسری کنکور پذیرش داشته است.

وی دانشکده پیراپزشکی نهاوند را یکی از مزیت‌های بزرگ علمی و فرهنگی استان در نهاوند ذکر کرد و گفت: مهمترین عاملی که می‌تواند در راستای پیشرفت و پیشبرد اهداف نظام برای رسانیدن شهرستان نهاوند به جایگاه اصلی‌اش سهیم باشد وفاق و همدلی است.

زارعی‌کوشا افزود: در موقعیت کنونی میان همه مسئولان شهرستان و استان به وجود آمده که در نوع خود بی نظیر است زیرا نتیجه‌اش رشد و تعالی شهرستان نهاوند در همه عرصه‌هاست.

در ادامه این مراسم 11 پروژه عمرانی، خدماتی، تولیدی در نهاوند با 32 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده و یا عملیات ساخت آنها آغاز شد.

این پروژه‌ها شامل افتتاح طرح تصفیه‌خانه فاضلاب شهر نهاوند با 9 میلیارد تومان اعتبار با دبی خروجی 170 لیتر بر ثانیه در روز، بهره‌برداری از شرکت تعاونی گاوداری 150 رأسی روستای معمتدآباد با تولید 350 تن شیر و 7.5 تن گوشت در سال با 430 میلیون تومان اعتبار است.

کلنگ‌زنی دارالقرآن و دارالمؤمنین شهر فیروزان از دیگر پروژه‌ها بوده است.

افتتاح گازرسانی به روستای گردیان، اردشیرآباد، چشمه‌ماهی، زرین باغ، فاماسب جمعاً با 3.5 میلیارد تومان و نصب 800 علمک و بهره‌مندی بیش از یک هزار و 500 در بخش‌های خزل و مرکزی از دیگر پروژه‌ها بوده است.

افتتاح فاز اول کارخانه روغن‌کشی و بسته‌بندی خزل نهاوند با 150 نفر اشتغالزایی و تولید 50 هزار تن روغن خوراکی در سال، آغاز عملیات آبرسانی شرب بهداشتی روستای شعبان با 240 میلیون تومان، آغاز عملیات سرریز نیلوفری سد گرین به طول 967 متر، افتتاح ساختمان دانشکده دندانپزشکی از 2 هزار و 500 متر در دو طبقه و 30 هزار متر مساحت نیز در این روز انجام شد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول