اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 91

حرکت به سمت تحقق طرح آمایش استان هدف اصلی است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار همدان گفت: هدف ما در سال 91، هدف اصلی معاونت عمرانی گسترش حرکت به سمت تحقق مرحله طرح آمایش استان است.

حرکت به سمت تحقق طرح آمایش استان هدف اصلی است

خسرو سامری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: کارگروه امور زیربنایی یکی از کارگروه‌های اصلی شورای برنامه‌ریزی محسوب می‌شود که وظیفه‌اش در اصل تعیین تکلیف طرح‌های مختلف اقتصادی، عمرانی و اجتماعی در خارج از حوزه محدوده قانونی شهرها است.

وی با بیان اینکه در داخل محدوده قانونی شهرها، کمیسیون ماده 5 تصمیم‌گیری می‌کند، عنوان کرد: در خارج از محدوده شهرها کارگروه تخصصی امور زیربنایی امر تعیین تکلیف طرح‌ها را انجام می‌دهد.

معاون عمرانی استاندار همدان گفت: همه طرح‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیربنایی که خارج از محدوده شهرها هستند در داخل کارگروه امور زیربنایی عنوان و تصمیم‌گیری می‌شود و در این زمینه پرونده‌هایی که مراحل کارشناسی‌ خود را طی کرده‌اند برای بررسی در این کارگروه طرح می‌شود.

به گفته وی اعضای کارگروه تخصصی امور زیربنایی استان متولیان مسائل اقتصادی، زیربنایی و فعالیت‌های عمرانی استان از جمله شرکت‌های خدمات‌رسان نظیر آب، برق و گاز و بخش‌های اقتصادی چون جهاد کشاورزی، صنایع و معادن، محیط زیست و تجارت و .. است.

سامری با بیان اینکه از ابتدای سال جاری در استان 11 کارگروه تخصصی امور زیربنایی تشکیل شده، عنوان کرد: 355 پرونده در این کارگروه‌ها مطرح شده که بیش از 60 درصد آنها در زمینه مسائل اقتصادی استان از جمله در بحث احداث مرغداری‌ها، گاوداری‌ها، دام و طیور یا سردخانه‌ها و بسته‌بندی که در اصل صنایع تبدیلی بخش کشاورزی هستند.

وی با بیان اینکه حدود 20 درصد طرح‌های عنوان شده در زمینه مسائل و کارخانه‌هایی بوده، تصریح کرد: این موارد طرح‌هایی بوده که خارج از شهرک‌های صنعتی باید احداث می‌شده که کارخانه‌های مربوط به بتن و آسفالت استان همدان از این دست بوده است.

معاون عمرانی استاندار همدان اضافه کرد: پرونده‌های مطرح شده باقیمانده نیز در زمینه مسائل گردشگری بوده که عموماً طرح و بررسی شده است و از این نظر بحثی وجود ندارد.

وی یادآور شد: از 346 پرونده‌ای که در کارگروه تخصصی امور زیربنایی استان طرح شده، 270 مورد تأیید و موافقت و با 19 پرونده نیز مخالفت شده و باقیمانده پرونده‌ها نیز در مراحل کارشناسی است و با تلاش‌های صورت گرفته و جلسات انجام شده هیچ پرونده‌ای نداریم که تعیین تکلیف نشده باشد.

سامری با بیان اینکه در آینده بر اساس طرح‌های آمایشی استان حرکت می‌کنیم، تصریح کرد: بر اساس اولویت‌هایی که در آمایش استان تعریف شده از این به بعد در هر شهرستانی تعاریف خاصی دارند و بر این اساس سعی می‌کنیم مجوزات لازم را بدهیم که به عنوان آمایش و بالادستی باید حکومت کند بر همه طرح‌ها و فعالیت‌های عمرانی، اقتصادی و همه فعالیت‌های زیربنایی که انجام می‌شود به این دلیل قصد ما در سال آینده گسترش و حرکت به سمت تحقق مرحله طرح آمایش استان است.

انتهای پیام/خ۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول