اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ساوجبلاغ تأکید کرد

ضرورت آمایش سرزمین در ساوجبلاغ / توسعه فضاهای سبز

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان ساوجبلاغ بر ضرورت آمایش سرزمین در این شهرستان تأکید کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات مسئولان ذی‌ربط توسعه فضاهای سبز در این شهرستان باشد.

ضرورت آمایش سرزمین در ساوجبلاغ / توسعه فضاهای سبز

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوجبلاغ علی حدادی عصر امروز در مراسم تجلیل از از فعالان عرصه منابع طبیعی گفت: باید به سمت توسعه فضاهای سبز پیش رفته و این اقدام با آمایش سرزمین پیشرفت بیشتری خواهد داشت.

وی ادامه داد: شهرستان ساوجبلاغ دارای 16 هزار و 200 هکتار باغ و زمین‌های کشاورزی وسیع است که با آمایش سرزمین می‌توانیم این میزان را به گسترش داده و ریه تنفسی شهر را سالم‌تر نماییم.

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ گفت: متأسفانه عده‌ای سودجو بدون در نظر گرفتن عواقب تخریب فضاهای سبز و با بهره‌برداری نامشروع اقدام به تخریب این ثروت خدادادی کرده و منابع طبیعی را از بین می‌برند.

حدادی با تأکید بر این که با عوامل تخریب این گونه منابع به شدت برخورد خواهد شد افزود: منابع طبیعی به عنوان سرمایه‌های خدادای است و باید حفظ و صیانت شده و به نسل‌های بعدی انتقال داده شود.

وی در ادامه سخنان خود به صدور اسناد زمین‌های دولتی اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون برای بیش از 85 هزار و 150 هکتار از اراضی ملی ساوجبلاغ به نام دولت سند مالکیت صادر شده است.

حدادی تأکید کرد: براساس برآوردهای انجام شده ساوجبلاغ دارای 96هزار هکتار اراضی ملی است.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر گسترش فضاهای سبز در این شهرستان خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات مسئولان ذی‌ربط در سال 91 توسعه فضاهای سبز در این شهرستان است که فرمانداری نیز این مهم را با جدیت پیگیری خواهد کرد.

صدور 18 فقره احکام قضایی برای متصرفان منابع طبیعی در ساوجبلاغ

در ادامه این مراسم علی ولی پور رئیس اداره منابع طبیعی ساوجبلاغ طی سخنانی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 18 فقره احکام قضایی برای متصرفان منابع طبیعی حکم صادر شده است.

وی افزود: همچنین 30 پرونده درباره تصرف منابع طبیعی و تجاوز به مراتع به محاکم قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول